بیش از چهار هزار نفر در تصادفات آذربایجان‌غربی مصدوم شدند
عکس آرشیوی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه گذشته (چهار ماه) چهار هزار و ۵۹۴ نفر در تصادفات جاده‌ای مناطق مختلف این استان مصدوم شدند.

دکتر موسی ادیب‌فر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر چهار ماهه بودن آمار پزشکی قانونی افزود: از این تعداد سه هزار و ۱۶۸ مرد و یک هزار و ۴۲۶ زن بودند.

وی در خصوص کشته‌های مدت یاده شده در اثر تصادف رانندگی نیز اظهار کرد: ۲۸۳ نفر بر اثر تصادفات شهری و جاده‌ای در استان جان خود را از دست دادند.

ادیب‌فر با بیان اینکه ۱۹ غرق شدگی در این مدت ثبت شده است، ادامه داد: با توجه به پرونده‌های ثبتی در این مدت همچنین ۱۱ مورد در رودخانه، پنج مورد در دریاچه مصنوعی و سدها، یک مورد در استخر کشاورزی و ۲ مورد غرق شدگی در کانال آب داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در خصوص آمار ۱۰ هزار نفری نزاع نیز چنین گفت: برای ۲ هزار و ۷۵۳ زن و هفت هزار و ۶۶۸ مرد معاینه نزاع انجام شده است.

بیش از چهار هزار نفر در تصادفات آذربایجان‌غربی مصدوم شدند

وی تعداد معاینات دیگر را نیز آماری بالغ بر ۱۰ هزار معاینه عنوان کرد و یادآور شد: این ۱۰ هزار پرونده معاینات شامل تعیین سن، بارداری، استخدامی دادگستری، بررسی گواهی‌های استعلاجی کارکنان قوه قضاییه، حوادث کار، سقط جنین، روانپزشکی، حجر و معاینات مجدد است.

ادیب‌فر با اشاره به تعداد پرونده‌های متشکله در آزمایشگاه نیز تاکید کرد: یک هزار و ۲۷۷ پرونده تشکیل شده که یک هزار و ۶۳ مورد سم شناسی، ۱۰۷ مورد سرولوژی و ۱۰۷ مورد نیز پاتالوژی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha