معاون استاندار: ۲۴ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای آذربایجان غربی اولویت‌بندی می‌شوند

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۲۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان گفت: این نقاط برای ساماندهی و حذف، اولویت‌بندی می شوند تا بر اساس اولویت، دارای اعتبار شده و اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای آذربایجان‌غربی افزود: ورودی های شهر با توجه به اینکه جلوه ای از شهر را نشان می دهند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و تمهیدات و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت آنها از نظر ایمنی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که در آذربایجان غربی وجود دارد، موضوع پایانه های مرزی و راه‌های روستایی است که با هماهنگی های لازم باید مسیرهای مربوط به این بخش نیز بهسازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در حوزه برون شهری با توجه به حضور فیزیکی پلیس و راهداری، کاهش تلفات داشته ایم ولی باید با همه توان برای کاهش روزافزون تلفات سوانح رانندگی تلاش کنیم.

جانشین فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۳۲ درصد کل جان باختگان و ۵۰ درصد تصادفات جاده ای استان در شهرستان ارومیه روی داده است، اظهار کرد: در این مدت، خودروهای سواری با ۷۴ درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند و ۵۲ درصد سوانح رانندگی جاده ای نیز مربوط به تصادف وسیله با وسیله بوده است.

سرهنگ علیرضا اسماعیل نژاد گفت: تعریض نشدن جاده ها، استاندارد نبودن آنها و جدا نشدن مسیرها از جمله عواملی است که در بروز و شدت تصادفات در آذربایجان غربی اثرگذار است.

وی با اشاره به تلاش روزافزون پلیس برای جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی در جاده های آذربایجان غربی افزود: این استان در اعمال قانون خودروهای متخلف، رتبه ششم کشوری را دارد.

به گزارش ایرنا، تعریض جاده ها، شناسایی نقاط حادثه خیز شهری و روستایی، نصب روشنایی، لکه گیری جاده ها، جدا سازی برخی از آنها و اقدامات لازم برای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای از جمله مباحث مطرح شده در دوازدهمین کمیسیون ایمنی راههای آذربایجان غربی بود.

طبق گفته پلیس در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷۰ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند که بخش عمده آن مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha