۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 85204440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در ابوجا: ایران به توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز نیجریه کمک می‌کند

تهران - ایرنا - سفیر ایران در ابوجا از آمادگی کشورمان برای کمک به توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز نیجریه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه نیجریه ای "ونگارد"، "محمد علی بک" از اعلام آمادگی تهران برای توسعه بخش های پایین دستی زیرساخت های نفت و گاز نیجریه خبر داد و گفت که این کمک ها بیشتر به پالایشگاه و دیگر زیرساخت های مرتبط با صنعت نفت و گار نیجریه اختصاص خواهد یافت.

براساس این گزارش وی این اظهارات را در ابوجا در دیدار با "ایکنگا اوگوچینیره" نماینده مجلس نمایندگان و رئیس کمیته امور پایین‌دستی نفت نیجریه و نیز "علیا مصطفا" معاون این کمیته و نماینده ایالت کادونا این کشور در مجلس بیان داشت.

سفیر ایران در ابوجا: ایران به توسعه زیرساخت های نفت و گاز نیجریه کمک می کند

وی همچنین از اعلام آمادگی ایران برای حمایت از دولت نیجریه در مقابله با چالش های انرژی خود از طریق سرمایه گذاری و همکاری مشترک خبر داد و گفت: ایران همچنین مشتاق تقویت بخش نفت و گاز نیجریه و کشف منابع انرژی جایگزین در این کشور است به همین دلیل زمینه‌های همکاری می تواند شامل پروژه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG)، بهبود پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری‌های پتروشیمی و ابتکارات اکتشافی تاثیرگذار باشد.

روزنامه "سان نیجریه نیز با اشاره به این دیدار نوشت: سفیر ایران در ابوجا همچنین از امضای یک یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه در این زمینه که قبلا توسط "تیمپره اسلیوا" وزیر سابق منابع نفتی نیجریه امضاء شده بود به عنوان نمونه ای از تعهد تزلزل ناپذیر ایران در این خصوص یاد کرد و با اشاره به مکاتبات بعدی وزیر نفت فعلی ایران با همتای نیجریه ای اش گفت: این همه نشان دهنده عزم دو طرف برای توسعه همکاری نزدیک در این زمینه است.

یادآوری می شود سوم آبان ماه سال گذشته بود که "الحاجی یاکوبو سانتوراکی سلیمان" سفیر نیجریه در ایران" نیز از انجام توافق میان ایران و نیجریه برای ساخت یک پالایشگاه از سوی ایران در آن کشور خبر داده بود.

سفیر ایران در ابوجا: ایران به توسعه زیرساخت های نفت و گاز نیجریه کمک می کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha