اهمیت ورزش ‌های بومی و محلی در توجه به ارزش‌ های سنتی است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، حاشیه های ورزشی نباید اصل فرهنگ بومی و محلی و ارزش های آن را تحت‌الشعاع قرار بدهد، گفت: اهمیت ورزش ‌های بومی و محلی در توجه به ارزش‌ های سنتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله سلگی روز یکشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه مازندران در ساری افزود: صیانت از فرهنگ بومی و ورزشی مازندران رسالت سنگین امروز رسانه ها است.

وی با اظهار این که رسانه ها باید در وظیفه و رسالت حق گویی و صیانت از قلم تلاش کنند، بیان داشت :مازندران با داشتن ریشه های بومی و محلی ورزشی از جمله کشتی لوچو که پهلوانی است، همواره الگوی ورزش قهرمانی کشور است.

سلگی بر لزوم حفظ برخی از ورزش های محلی بومی مازندران تاکید کرد و ادامه داد:: امروز بار سنگین مردم به خصوص اصحاب رسانه در حفظ ارزش‌های ورزش بومی و محلی بسیار مهم است.

اهمیت ورزش ‌های بومی و محلی در توجه به ارزش‌ های سنتی است

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: قهرمانان و اسطوره های ورزشی بومی و محلی مازندران باید تجلیل و همواره گرامی داشته شوند.

وی به ورزش زورخانه ای با مرشدی مولای متقیان علی (ع) و الگو سازی این رشته برای همه ورزش های، اشاره کرد و بیان داشت:ورزش و حاشیه های آن نباید اصل فرهنگ بومی و محلی و ارزش های آن را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

سلگی گفت: مدال طلا های ورزشی مازندران را در رقابت های مختلف داخلی و خارجی باید حفظ کرده و تداوم بیابد.

اهمیت ورزش ‌های بومی و محلی در توجه به ارزش‌ های سنتی است

زیرساخت های فوتبال مازندران به نسبت ظرفیت های آن ضعیف است

رییس هیات فوتبال استان مازندران با بیان این که مشقت های اصحاب رسانه در میدان های ورزشی بسیار زیاد است، گفت: مطالبه گری رسانه‌ها برای حل مشکلات ورزشی به خصوص فوتبال باید بیشتر شود.

رحیم خلردی درزی با اظهار این که مازندران بیشترین فوتبالیست سازمان یافته را بین استان های کشور دارد، ادامه داد: امروز اداره کل ورزش و جوانان استان به مسائل فوتبال باید به صورت ویژه توجه کند.

خلردی درزی به ریز بینی خبرنگاران در مطالبه گری مردم اشاره کرد و گفت: امروز نساجی مازندران که فوتبالی بالا آمده، نیازمند حمایت بیشتر مسوولان استان است.

وی با اظهار این که مازندران می تواند ۲ تیم فوتبال در لیگ برتر داشته باشد و ظرفیت فوتبالیستی شدن استان بیشتر از شرایط فعلی است، بیان داشت:فوتبال مدرن و بازیکنان قوی مازندران به توسعه زیر ساخت ورزشگاهی نیازمند هستند.

رییس هیات فوتبال استان مازندران تاکید کرد: اصحاب رسانه در مازندران ظرفیت های فوتبال پایه استان را بیشتر اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha