پلمب ۴۰۰ پلاک‌قرمز در تهران/ زاکانی نماینده رئیس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی است

تهران - ایرنا- مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی ۴۰۰ پلاک‌قرمز و پلمب آن در پایتخت خبر داد و گفت: این اقدام حاصل هماهنگی دستگاهها در قرارگاه اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، احمد احمدی صدری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه ساماندهی کورکان کار، شهرداری تهران باید در ایجاد زیرساخت‌ها کمک کند و بهزیستی هم نقش خود را ایفا کند.
احمدی صدر با بیان اینکه بیش از ۳۲ آسیب اجتماعی در جامعه مطرح است، گفت: بیش از 20 نهاد به طور غیرمستقیم در حوزه آسیب‌ها مسئولیت دارند.

وی افزود: تاکنون ۳۴ جلسه قرارگاه اجتماعی با بیش از 300 مصوبه برگزار که حدود ۸۰ درصد مصوبات عملیاتی شده است که ۵۰ درصد از آنها در گذشته بین دستگاهها پاسکاری شده است.

احمدی صدر با اشاره به افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر ادامه داد: امروز ظرفیت کامل برای نگهداری معتادان متجاهر وحود دارد و نزدیک به ۲۳ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران داریم.

وی بیان کرد: در نخستین دوره که برای معتادان متجاهر توسط شهرداری برگزار شد، ظرفیتی معادل پنج هزار نفر در کمتر از هشت ماه ایجاد شد.

به گفته او، قرار بود هر گرمخانه جنرال ۱۵۰ تخت به ظرفیت تهران اضافه کند و باید سه گرمخانه جنرال ایجاد می شد اما با گذشت سه دوره از شهرداری حتی یک تخت هم اضافه نشد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ظرفیت برای معتادان متجاهر منع پذیرش توسط شهرداری تهران گفت: ما برای اینکه معتادان متجاهر را نگه داریم تا به جامعه برنگردند، برنامه مداخله ای ۹ گام تدوین کردیم.

وی ادامه داد: برنامه مداخله ای ۹ گام اگرچه برای معتادان متجاهر عادی اجرا می شود اما ما برای معتادان منع پذیرش نیز اجرا کردیم و پاسخ هم گرفتیم.

وی درباره اینکه شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران شده است، گفت: براساس اصل ۱۲۷ قانون، رییس جمهور می تواند در یک یا چند موضوع مشخص اختیارات خود را به نماینده تعیین شده، تفویض می کند.

وی یادآوری کرد: شهردار تهران نماینده رییس جمهور در حوزه کودکان کار، معتادان متجاهر، متکدیان، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و خانواده این گروه‌ها است و قرار نیست مسئولیتی از دستگاهها گرفته شود، بلکه قرار است بر عملکرد دستگاهها نظارت داشته باشد و ضمن سئوال در خصوص عملکردها، گزارش های ماهانه به رییس جمهور ارائه دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان این دوره مدیریت شهری با همدلی دستگاهها به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش برویم.

وی اظهار کرد: در حوزه کودکان کار یک طرح ویژه کوتاه، بلند و میان مدت استعدادیابی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی کودکان کار را پیشنهاد دادیم اما اجرایی نشد و در تهران ۳۲ بار طرح جمع آوری کودکان کار انجام شده است که البته بی نتبجه بود.

احمدی صدر با بیان اینکه کودکانی داریم که به همراه خانواده از شهرستان آمده اند و به سر چهارراه می آیند و کار می کنند، اظهار داشت: منظور از شبکه این است که در شهرستان ها در ازای مبلغی کودکان را برای کار به تهران می آورند و در میان آنها اتباع هم هستند.

وی ادامه داد: در قانون اگرچه تکدی گری جرم است اما چیزی برای برخورد با سرشبکه نداریم و قانون باید اصلاح شود.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی درباره برخورد با پیمانکارانی که در زباله‌گردی از کودکان استفاده می‌کنند، نیز اظهار داشت: شهرداری با پیمانکارانی که از کودکان کار استفاده کنند، همکاری نمی کند اما پیمانکاران راه را یاد گرفته اند و با یک فرد بزرگسال قرارداد می بندند و آن فرد از کودکان استفاده کرده و با مبلغ بسیار کم این کودکان را بکارگیری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha