۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85205062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی: گروه بریکس نقش مهمی در جهان ایفا می‌کند

تهران-ایرنا- سیریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa)، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی یکشنبه شب گفت که گروه بریکس با توجه به قدرت اقتصادی آن و تأثیرات سیاسی‌اش و همکاری‌های آن در زمینه توسعه نقش مهمی در جهان ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رامافوسا اضافه کرد:کشورهای عضو بریکس به صورت دسته جمعی و گروهی این توان را دارند که پویایی جهانی را شکل دهند و تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در اقتصاد جهان و روابط بین‌المللی ایجاد کنند.

وی افزود: برگزاری اجلاس بریکس با چالش‌های جهانی همراه است که مسیر حوادث بین‌المللیی در سال‌های آینده را مشخص خواهد کرد.

گروه بریکس متشکل از اقتصادهای نوظهور بزرگ (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، از ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) میزبان پانزدهمین نشست سران کشورها و دولت‌ها در ژوهانسبورگ خواهد بود.

انتظار می‌رود رامافوسا، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل، و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در این مراسم شرکت کنند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در ژوهانسبورگ حضور خواهد یافت.

رهبران بریکس بر سر معیارهای پذیرش اعضای جدید به منظور گسترش این بلوک اقتصادی اختلاف نظر دارند.

بنا بر اعلام آفریقای جنوبی، بیش از ۴۰ کشور از جمله عربستان، ایران، امارات متحده عربی، آرژانتین، اندونزی، مصر و اتیوپی برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده‌اند.

چین که درگیر کشمکش با آمریکا بر سر تجارت و ژئوپلیتیک و به دنبال افزایش تأثیر خود است و به همین دلیل از توسعه بریکس حمایت می‌کند، در حالی که برزیل به این موضوع بدبین است.

همچنین انتظار می‌رود که این گروه درباره چگونگی افزایش جذب پول و وام‌دهی به ارز محلی در بانک توسعه جدید (بانک بریکس) بحث کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha