ژنرال ارشد صهیونیست: نیروی هوایی اسراییل به هدف راهبردی برای دشمن تبدیل شده است

تهران-ایرنا- یک ژنرال ارشد ذخیره صهیونیست در اظهاراتی به مشکلات و بحران نیروی هوایی و زمینی ارتش این رژیم پرداخت.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، "اسحاق بریک"، ژنرال ارشد ذخیره رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو اسراییل به مشکلات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت که در نیروی هوایی رژیم اسراییل در سال‌های اخیر همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار دادند و آن هم خرید جنگنده - بمب افکن است.

این ژنرال ارشد صهیونیست تاکید کرده این درحالی است که نیروی زمینی ارتش اسراییل همچون زمین خشک شده است که سامانه‌های حیاتی مانند سلاح موشکی و سامانه‌های لیزری نساختند.

اسحاق بریک تاکید کرد که نیروی هوایی رژیم اسراییل خلبانان و جنگنده‌- بمب افکن های خوبی دارد، اما پایگاه‌هایش برای انجام پرواز در جنگ‌های آتی را مجهز نکرده است.

وی خاطرنشان کرد که نیروی هوایی رژیم اسراییل در جنگ آینده به هدفی راهبردی برای دشمن تبدیل خواهد شد.

بریک در مقابل با اشاره به افزایش توان مقاومت گفت: در صورت بروز جنگ روزانه ۳۵۰۰ موشک‌ به سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد و همچنین هزاران پهپاد اسرائیل را هدف قرار خواهند داد و در این بین نیروی هوایی اسراییل هدف اصلی خواهد بود.

وی افزود: موشک‌های سنگین و نقطه‌زن (مقاومت) در جنگ آینده باندهای فرودگاه‌های رژیم اسراییل و یا نزدیکی آن‌ها را هدف قرار داده و آن‌ها را فلج خواهد کرد.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که به همین دلیل ۱۲ سال پیش گردان ذخیره برای جمع کردن بقایای موشک‌ها و خاموش کردن آتش در باندها تشکیل شد، اما این گردان از هم پاشید زیرا فرماندهان نیروی هوایی سرهایشان در آسمان است و پاهایشان بر روی زمین نیست.

وی در عین حال با اشاره به مشکلات نیروی هوای اسراییل گفت: در یوم‌الغفران(جنگ ۱۹۷۳) نیروی هوایی ضربه سنگینی خورد و تا امروز به‌خود نیامده است.

این ژنرال ارشد ذخیره رژیم صهیونیستی همچنین گفت که چند ماه پیش با فرمانده نیروی هوایی رژیم اسراییل دیدار کردم و او به من گفته بود که اوضاع خوب است، با روسای ستاد ارتش و با یو آو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم دیدار کردم، اما جوابی برای من نداشتند.

رسانه‌های صهیونیستی اخیرا گزارش دادند که مقامات دولت آمریکا از نزدیک تنش‌های روزافزون میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و فرماندهان عالی رتبه ارتش اسرائیل را زیر نظر دارند و ژنرال میلی نیز پیامدهای بحران ارتش اسرائیل بر روی نیروهای آمریکایی در منطقه [خاورمیانه] را ارزیابی خواهد کرد.

این پایگاه خبری به نقل از منابع نظامی صهیونیست اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بسیار نگران است که بحران در ارتش رژیم صهیونیستی تأثیراتی منفی بر توان و قدرت اسرائیل در بازدارندگی در برابر ایران، حزب الله و حماس داشته باشد.

سفر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی چند روز پس از اظهارات ژنرال «تومیر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد که افت کارآیی در این نیرو را تایید کرد .

این کاهش کارآیی به دنبال اعتراض ده‌ها افسر و نظامی بوجود آمده و تومیر بار در این باره نیز گفت که این افراد در اعتراض به لایحه تغییر قضایی رژیم صهیونیستی دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha