درخواست بررسی ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان داده شد

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه‌ای درخواست تجدیدنظر در حکم دیوان عدالت اداری برای ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را داشتیم و اکنون منتظر نتیجه نهایی از سوی دیوان هستیم.

قاسم احمدی لاشکی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره جلسه آموزش و پرورش با دیوان عدالت اداری درباره ابطال شرایط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان توضیح داد: روز گذشته به همراه وزیر آموزش و پرورش خدمت رئیس دیوان عدالت اداری بودیم و این بحث سن را تشریح کردیم.

وی افزود: در این جلسه برخی از قضات دیوان هم حضور داشتند، این موضوع رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را دارد، بنابراین براساس ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری به صورت مکتوب با امضای وزیر تقاضا برگزاری جلسه مجدد و تجدید نظر در این حکم را داشتیم. اکنون منتظر هستیم که دیوان عدالت اداری جلسه‌ای را تشکیل دهند و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دیوان به قانون مدیریت خدمات کشوری استناد کردند که ۴۰ ساله‌ها می‌توانند در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند اما این موضوع متفاوت است. اگر فردی با ۴۰ سال سن به دانشگاه وارد شود، پس از ۴ سال تحصیل و گذراندن دوره ۴۴ ساله می‌شود و پس از ۳۰ سال کار یک فرد ۷۴ ساله است که در هیچ جای دنیا این کار را نمی‌کنند.

احمدی لاشکی عنوان کرد: قانون اصلی شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان۲۲ سال بود که در یکی دوسال گذشته در شورای معاونان و پس از آن شورای عالی آموزش و پرورش هماهنگ شد که ۲ سال هم برای رسیدن افرادی که سربازی رفته‌اند، اضافه شود بنابراین این شرط سنی به ۲۴ سال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دیوان عدالت اداری به تازگی یک مصوبه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر شرایط سنی۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرده است. این مصوبه مربوط به شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان است. در جدیدترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه و نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش تعیین شد اما دیوان عدالت اداری به تازگی این مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش را ابطال کرد و براین اساس شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha