بازی در نمایش تک نفره بدون کلام چالشی بزرگی بود/ نگاهی نو به واقعه عاشورا

تهران- ایرنا- آرزو کریمی زند بازیگر نمایش «دایره» درباره حضورش در این اثر گفت: خلاقیت و نگاه نوی کارگردان از ویژگی های نمایش «دایره» بود که باعث شد برای بازی در این نمایش همراه گروه باشم. در واقع بازی در یک نمایش تک نفره بدون کلام چالشی بزرگی بود.  

به گزارش ایرنا، نمایش دایره با طراحی و کارگردانی رضا عرفانی از دهم مرداد با بازی آرزو کریمی زند در سالن کوچک مولوی روی صحنه است.

این نمایش به طور همزمان در تهران، مشهد و هفت شهر خراسان رضوی روی صحنه است.

دایره نمایشی تک نفره است که بخش‌هایی از آن به شیوه شورایی توسط بازیگر هدایت می‌شود و خاک متریال اصلی استفاده شده در اثر را تشکیل می‌دهد.

آرزو کریمی زند
بازیگر این نمایش، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا تاکید کرد: دیالوگ یکی از عناصر مهم بازیگری است. قطعا زمانی که این بخش مهم از او گرفته می‌شود، احساس خلا خواهد کرد. اما تجربه بازی در نمایشی بدون کلام باعث می‌شود تا وارد دنیایی جدید شوم.

بازی در نمایش تک نفره بدون کلام چالشی بزرگی بود/ نگاهی نو به واقعه عاشورا

صادق ترین عضو بدن انسان چشم‌های اوست

بازیگر دایره بیان کرد: زمانی که مجبور هستی تا بدون گفتن دیالوگ روی صحنه حاضر شوی، قطعا باید از دیگر عناصر و ابزارهای روی صحنه بهره ببری. اینجاست که بازیگر با چشم های خود شروع می کند به بیان احساسات و فهماندن منظورش به مخاطب. زیباترین و صادق ترین عضو انسان چشم های اوست. هر آن چیزی که در ذهن ما میگذرد از چشمان مان پیداست.

او افزود: در این شرایط جوشش درونی بیشتر می‌شود؛ اما یک نگرانی هم وجود دارد. آن هم این است که نکند کسی آنچه را مدنظر است متوجه نشود.

کریمی زند درباره نمایش «دایره» اظهار کرد: «دایره» نگاهی نو به واقعه عاشورا دارد. این اثر به مخاطب اجازه می دهد تا داستان عاشورا را به شکلی که دوست دارد در ذهن خود مجسم کند. ما تنها خط داستانی را به او نشان می‌دهیم و با استفاده از نشانه هایی چون رنگ او را به سمت آن چه مدنظرمان است سوق می دهیم.

این بازیگر در پایان سخنانش گفت: نمایش «دایره» تکرار تاریخ است و این تصمیم ماست که در این تکرار کجا بایستیم و با استناد به آنچه روی صحنه است، چگونه آن را در ذهن مان به تصویر بکشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha