۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85206275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی تلفنی وزیر خارجه اردن با نماینده سازمان ملل درباره سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، وزیر خارجه اردن با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌ حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه گفت‌ وگو کردند.

الصفدی با پدرسون درباره تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه بر اساس روش گام به گام و در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد و از طریق مسیرهای عربی و بین‌المللی رایزنی کرد.

در این گفت وگوی تلفنی همچنین بر اهمیت هماهنگی مستمر برای دستیابی به هدف مشترک حل بحران و رفع تمامی پیامدهای آن تاکید شد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه شامگاه یکشنبه نیز تلفنی با سامح شکری وزیر خارجه مصر درخصوص سوریه گفت وگو کرده بود.

شکری با اشاره به نتایج نشست «کمیته‌ تماس اتحادیه عرب در سطح وزیران امورخارجه» در خصوص سوریه که ۱۵ اوت (۲۴ مردادماه) جاری در قاهره برگزار شد، بر اهمیت تشکیل این کمیته برای تکمیل وظیفه محول شده به آن برای رسیدن به راه حل بحران سوریه و حفظ یکپارچگی و ثبات این کشور تاکید کرده است.

وزیران امورخارجه اتحادیه عرب سه‌شنبه گذشته (۲۴ مردادماه) در قاهره برای حضور در نخستین نشست «کمیته‌ تماس اتحادیه عرب در سطح وزیران امورخارجه» گرد هم آمدند؛ کمیته‌ای که سه ماه پیش برای بررسی راه‌های گسترش روابط با سوریه تشکیل شد.

این کمیته متشکل از کشورهای عربستان، عراق، مصر، اردن و لبنان است. این کمیته شامگاه سه‌شنبه گذشته (۲۴ مردادماه) با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha