۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85206439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ صهیونیستی: ارتش اسراییل در باتلاق گیر کرده است/ ناتوانی از تصمیم در برابر حزب‌الله

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی با اشاره به اختلافات گسترده داخلی بین صهیونیستها و بحران در ارتش رژیم صهیونیستی و تاثیر منفی آن بر بازدارندگی این رژیم و فرسایش آن نوشت که ارتش در سایه قدرت گرفتن حزب الله لبنان، در باتلاق گرفتار شده و قدرت تصمیم گیری برای مقابله با آن را ندارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم»، ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر با قدرت مضاعفی وارد درگیری‌های سیاسی شده زیرا درپی جنجال لایحه تغییرات قضایی این رژیم ، از طرفی افسران ذخیره حاضر به انجام خدمت نیستند و از طرفی دیگر، حامیان تغییرات قضایی، انتقادات گزنده‌ای از رئیس ستاد ارتش و افسران آن می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، در حالی که اختلافات گسترده ای میان صهیونیست‌ها به‌وجود آمده است، حزب الله لبنان و حامیان آن نیروهای خود را به سمت جلو سوق می‌دهند؛ آن‌ها در مرزها مستقر می شوند، امنیت شهرک نشینان را برهم می‌زنند و منتظر فرصت هستند تا به رژیم صهیونیستی هجوم بیاورند.

در این گزارش آمده است که وارد کردن ارتش رژیم صهیونیستی به اختلافات سیاسی، آن را تضعیف و به آزادی‌عمل آن ضربه می‌زند و در نهایت منجر به ناکارآمدی ارتش در جنگ می‌شود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی تضعیف شده و در سیاه‌ ترین روزهای خود به سر می برد، پرداخت.

به نوشته «اسرائیل الیوم»، سید حسن نصرالله در سخنان خود در روز عاشورا و همزمان با تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان معقولیت»، بر این مساله تاکید کرد.

در بخشی از این گزارش آمده که مسلمانان تفسیری از شکاف در رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند و معتقدند که این بحران برای صهیونیست‌ها پیش بینی شده بود و به زودی این رژیم نابود خواهد شد.

این روزنامه تاکید می کند که در سایه قدرت گرفتن حزب الله لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق گرفتار شده و اکنون با توجه به اختلافات بوجود آمده در رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم قدرت تصمیم گیری برای مقابله با حزب الله را ندارد.

در بخش دیگر این گزارش به درگیری های ارتش رژیم صهیونیستی با مبارزان مقاومت در جبهه های مختلف به ویژه کرانه باختری پرداخته شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که کارایی ارتش رژیم صهیونیستی آسیب دیده و دیگر به سطح قبلی بازنخواهد گشت.

«تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در دیدار با افسران ذخیره این نیرو با بیان اینکه آسیب به کارایی نیروی هوایی در حال عمیق‌تر شدن است، افزود: این تشکیلات به حالت قبل از اعتراضات نیروهای ذخیره برنخواهد گشت.

در همین راستا، چند روز پیش «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در بازدید از پایگاه هوایی «تل نوف» گفته بود که درخواست‌ها برای نافرمانی به ارتش آسیب می‌زند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضائی تصویب کرد.

کابینه «بنیامین نتانیاهو» با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه این رژیم و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha