۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85213458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوجوانان صهیونیست: نمی‌خواهیم در ارتش خدمت کنیم

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85213458
نوجوانان صهیونیست: نمی‌خواهیم در ارتش خدمت کنیم

تهران-ایرنا- دویست نفر از نوجوانان صهیونیست در نامه‌ سرگشاده‌ای به سران رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی کابینه این رژیم اعلام کردند که نمی‌خواهند در ارتش رژیم اسراییل خدمت وظیفه خود را انجام دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گروهی از نوجوانان سال آخر دبیرستان در سرزمین های اشغالی در اعتراض به لایحه تغییرات قضائی در نامه ای اعلام کردند که از خدمت نظام وظیفه خودداری خواهند کرد.

تاکنون ۲۰۰ دانش آموز این نامه را امضا کرده اند؛ نامه ای که قرار است سوم ماه سپتامبر و همزمان با شروع سال تحصیلی، در جریان مراسم مخالفان در ورزشگاه هرتزلیا رونمایی شود.

این دانش آموزان اعلام کردند که ورزشگاه هرتزلیا در قلب تل‌آویو را به کلاس درس برای «یوآف کیش» وزیر آموزش رژیم اسرائیل تبدیل می کنند.

«تل میتنیک» از اعضای گروه «جوانان علیه دیکتاتوری»، هدف از برگزاری مراسم در ورزشگاه هرتزلیا و رونمایی از این نامه را، مبارزه با دیکتاتوری حزب حاکم بر رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: ما نمی خواهیم عضو ارتشی باشیم که در خدمت شهرک‌نشینان (صهیونیست) است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بحران تمرد در ارتش رژیم اسرائیل در اعتراض به لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی مدنظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، از بخش نظامیان ذخیره به بخش نیروهای کادری و اصلی گسترش یافته و تعدادی از افسران متمرد تعلیق شده اند.

«تومار بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش اشغالگر قدس نیز گفته که آسیب به کارآمدی نیروها در حال تشدید است و ارتش دیگر به دوران پیش از اعتراض نیروهای ذخیره باز نخواهد گشت و شاهد آسیب هایی است که به طور پیوسته در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دوم مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو را در کنست تصویب کرد.

این قانون بخشی از مفاد این لایحه است که تصویب شد و کابینه نتانیاهو بر تصویب باقیمانده آن در ماه های پیش رو اصرار دارد و ایده گفت وگوی دوباره با مخالفان را مطرح کرده، اما در عین حال هم به آنها هشدار داده که اگر وارد مذاکره نشده و امتیاز ندهند، یکجانبه مفاد باقیمانده این لایحه را نیز تصویب خواهد کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون لغو برهان معقولیت بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضایی این رژیم حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم اسراییل و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن، لغو کند.

پیش بینی می شود که در پی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده صهیونیست‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود و این رژیم را به سمت سقوط سریع سوق دهد.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که جلسه رسیدگی به دادخواست ها علیه قانون لغو برهان معقولیت را ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار کند. این جلسه قرار است با مشارکت کامل ۱۵ قاضی دیوان عالی و به ریاست «استر حایوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

نگرانی از احتمال جنگ داخلی، در صورت تبعیت نکردن کابینه حاکم از حکم دیوان عالی سرزمین های اشغالی را فرا گرفته و سران دستگاه های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی راه های برون رفت از این بحران، برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha