۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85206845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه اسپانیا با بزرگ‌ترین آتش‌سوزی ۲۰۲۳

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85206845
مبارزه اسپانیا با بزرگ‌ترین آتش‌سوزی ۲۰۲۳

تهران- ایرنا- حدود یک هفته از جدی‌ترین آتش‌سوزی اسپانیا در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون، در منطقه تنریفه (Tenerife) جزایر قناری می‌گذرد و در حالی که بخش زیادی از اراضی این جزیره طعمه حریق شده، حدود یک سوم از توده جنگلی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه ال پائیس، بر اساس داده‌های وزارت انتقال زیست‌محیطی اسپانیا، آتش‌سوزی از روز سه شنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد)، تنریفه را ویران کرده و این کشور را با بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در هشت ماه گذشته مواجه کرده است.

طبق توصیف یکی از مقام‌های محلی تنریفه، این آتش‌سوزی «درنده»، در حال حاضر، ۱۱ شهرداری از این بزرگ‌ترین جزیره از مجموعه جزایر قناری را تحت تاثیر قرار داده و ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه را در بر گرفته است. به عبارت دیگر، حجم این آتش‌سوزی به ۶.۷ درصد از مجموع مساحت تنریفه گسترش یافته است.

تنریفه همچنین بزرگ‌ترین توده جنگلی مجمع‌الجزایر قناری با ۵۰ هزار هکتار را در خود جای داده که شعله‌های آتش حدود ۲۷.۶ درصد از این منطقه را شامل می‌شود.

وضعیت اضطراری جزیره، از اوایل صبح دوشنبه تا حدودی بهبود یافت، با این حال، پدرو مارتینز (Pedro Martínez) مدیر فنی عملیات اطفاء هشدار داد که آتش‌سوزی، «خارج از ظرفیت خاموشی» است و می‌تواند ۲۱ هزار هکتار را از بین ببرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که به تنریفه سفر کرده است، اطمینان داد که دولت در کار بازسازی مناطق ویران شده و کمک به مردم آسیب‌دیده از آتش‌سوزی، مشارکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چند ساعت آینده بسیار مهم خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که شرایط آب و هوایی کمک کند تا بتوان وضعیت آتش را در چند ساعت یا چند روز آینده تثبیت کرد.

بر اساس داده های وزارت انتقال اکولوژیکی اسپانیا، از اول ژانویه تا ۱۳ اوت سال جاری میلادی، ۶۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۶ هکتار در آتش سوخته است. این رقم شامل آتش‌سوزی در جزیره قناری تنریفه نمی شود.

در ۱۰ سال گذشته، سال ۲۰۲۲ بدترین دوره آتش‌سوزی از نظر وسعت بود که به ۲۲۸ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۵۲ هکتار رسید و آتش‌سوزی‌های سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha