فکری: در بحث بودجه تیم شانزدهم جدول هستیم/امیدوارم در دیدار فردا امتیاز بگیریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال هوادار گفت: در بحث بودجه، تیم شانزدهم جدول هستیم اما در نتیجه امیدواریم خیلی خوب عمل کنیم. بازیکنانی گرفتیم که شاید قیمت‌شان سه یا چهار میلیارد تومان بود، ولی کیفیت‌شان بیشتر از این مقدار است.

به گزارش ایرنا، محمود فکری روز سه‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار با آلومینیوم اراک اظهار کرد: در هفته سوم با تیمی بازی داریم که یکی از رقبای ما در جدول است. امیدوارم در درجه اول حداقل امتیاز را بگیریم و اگر بازیکنان باهوش باشند و از فرصت‌ها استفاده کنند سه امتیاز را هم کسب کنیم. تیم حریف، کادر فنی جوان و خوبی دارد و دو بازی خوب را در دو هفته گذشته به نمایش گذاشتند. در هفته اول برابر پرسپولیس شایسته شکست نبودند و در هفته دوم هم به پیروزی خوبی رسیدند.

وی افزود: امیدوارم فردا طرفدارانی که بازی را می‌بینند از تماشای یک بازی خوب لذت ببرند. در شروع صحبت‌هایم باید به پیام نیازمند هم بابت فوت پدرش تسلیت می‌گفتم و امیدوارم روح درگذشتگان شاد باشد. خیلی با صدر جدول خوب نیستیم! ۴ امتیازی که در ۲ بازی قبلی گرفتیم، امتیازات خوبی بود و نگاه ما این است که جایگاه تک‌رقمی در جدول داشته باشیم. زیاد به اتفاقات صدر جدول نگاه نمی‌کنیم اما دوست داریم امتیاز بگیریم. حتی اگر ۳ امتیاز را بگیریم و موقتا صدرنشین باشیم، صدر جدول برای ما نمی‌ماند. آلومینیوم رقیب ماست و باید سعی کنیم در این دیدار برنده زمین شویم که این اتفاق خوبی است.

فکری راجع به عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی VAR‌ در فوتبال ایران خاطر نشان کرد: در راستای حرفه‌ای شدن فوتبال، یا باید سوار موتور هزار شویم یا حتی لاک‌پشتی هم شده به سمت حرفه‌ای شدن گام برداریم. در دیدار با شمس‌آذر قزوین، داوران ما هدست رادیویی هم نداشتند. با این حال باید از داورانمان تشکر کنیم، زیرا بازی‌های خارجی را که نگاه می‌کنیم، داوران تمام ابزار پیشرفته در اختیار دارند، ولی می‌بینیم با این امکانات هم اشتباه می‌کنند. اما داوران ما با این شرایط بد اقتصادی و زندگی تلاش می‌کنند کمترین اشتباه را داشته باشند و از داوران خارجی هم بهتر قضاوت می‌کنند. اما باید به سمت تکنولوژی هم برویم و تلاش کنیم تکنولوژی را در اختیار داورانمان بگذاریم تا کمتر دچار اشتباه شوند و عدالت برقرار شود.

وی در مورد اینکه در صورت گرفتن یک امتیاز در بازی فردا، تیم هوادار بهترین شروع را در تاریخ لیگ داشته، گفت: یکسری آمارها خوب است اما نباید خیلی به آن توجه کرد. امیدواریم در بازی فردا با تمام تلاش ۳ امتیاز را بگیریم. هر سه نتیجه یعنی برد، باخت یا مساوی ممکن است رقم بخورد. دوست دارم در آخر حداکثر و یا حداقل امتیاز را کسب کنیم.

فکری در خصوص برگزاری این دیدار بدون تماشاگران، بیان کرد: ورزشگاه دستگردی به خاطر این که داخل شهرک اکباتان است، امکاناتی مثل پارکینگ ندارد و همین باعث می‌شود بازی بدون تماشاگر باشد. اگر هزار تماشاگر هم بیایند، به دلیل نداشتن پارکینگ و امکانات لازم، در شهرک اختلال ایجاد می‌شود. امیدوارم ورزشگاه‌های مناسبی در تهران ساخته شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا از نقل‌وانتقالات تیمش رضایت داشته است یا نه، پاسخ داد: بهتر از توانایی و بودجه باشگاه بازیکن جذب کردیم. به عنوان مثال، بازیکنی گرفتیم که شاید قیمت‌شان سه یا چهار میلیارد تومان بود، ولی کیفیت‌شان بیشتر از این مقدار است. امیدوارم نتیجه‌گیری ما بهتر باشد. در بحث بودجه، تیم شانزدهم جدول هستیم اما در نتیجه امیدواریم خیلی خوب عمل کنیم. هنوز به‌صورت صد درصد نقل‌وانتقالات‌مان تمام نشده است و می‌توانیم جابه‌جایی داشته باشیم.

سرمربی هوادار در ادامه اظهار کرد: شاید در سال‌های گذشته باشگاه‌هایی مثل بانک ملی، راه‌آهن و آرارات و یکسری باشگاه‌های دیگر بودند که بازیکن‌سازی می‌کردند. تیم ما نیز می‌تواند بازیکن‌ساز باشد. باید کمی به این باشگاه توجه بیشتری شود. هوادار طرفداری ندارد، ولی می‌تواند پایگاهی درست کرده و طرفدار پیدا کند. رسانه‌ها باید به تیم‌های بازیکن‌ساز توجه کنند و پس از اینکه از بین رفتند نگویند چرا فلان تیم‌ها از بین رفتند و غصه بخوریم. باید تا حیات دارند، از این تیم‌ها حمایت شوند. نمی‌گویم به تیم ما هم مثل استقلال و پرسپولیس توجه شود، اما در حد خودمان به باشگاه‌مان توجه کنند. در این صورت ما دلگرم‌تر و پرانرژی‌تر می‌شویم و می‌توانیم به جوانان هم توجه بیشتری کنیم. مطمئناً نمی‌خواهیم بازیکنان جوان را نگه داریم، ولی می‌توانند با تزریق به تیم‌های ملی به فوتبال‌مان کمک کنند. شخصیت من طوری است که دوست دارم به جوان‌ها میدان دهم.

او درباره شکایتش از باشگاه سایپا هم گفت: یکی از حسرت‌های من این است که نتوانستم در سایپا بمانم و به صورت ورزشی این تیم را بالا بیاورم. یکی از شانس‌های دومی بودیم و تیم به صورت کاملا ورزشی و فوتبالی بالا می‌آمد. یکسری تصمیماتی که گرفتند، حرفه‌ای نبود اما به هر حال آن‌ها هم به دنبال گرفتن حق و حقوق خود هستند. یکی از اصلی‌ترین حقوق ما این بود که می‌خواستیم تیم را به لیگ برتر صعود دهیم و بعد از ۶ ماه در خصوص حقوق مالی ما این رای را دادند.

فکری ادامه داد: من از باشگاه نفت مسجد سلیمان شکایت کرده بودم، اما به خاطر رضا عنایتی که در نیم فصل سرمربی این تیم شد، قبول کردم که چک بگیرم و رضایت بدهم، اما چک برگشت خورد. ظاهرا در فوتبال ما باید بد باشی و خوب‌ها را دوست ندارند. بعد از اینکه چک هم برگشت خورد دیگر جواب تلفن ما را هم ندادند. من می‌خواستم در فضایی دوستانه کار پیش برود و باید این شرایط فراهم شود، ضمن اینکه کمیته وضعیت هم محکم‌تر با این باشگاه‌ها برخورد کند.

دیدار تیم‌های هوادار و آلومینیوم اراک در هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha