۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85206955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح ۱۴ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در همدان

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85206955
افتتاح ۱۴ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی در همدان

همدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح می شود.

«رضا بهراملو» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۵ طرح کشاورزی در استان همدان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل ۱۹ طرح تولیدات گیاهی با اعتبار سه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و ۹ طرح تولیدات دامی با اعتبار ۹۵۴ میلیارد ریال و ۱۱ طرح شیلاتی با اعتبار ۴۶۶ میلیارد ریال افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، یادآور شد: سه طرح صنایع تبدیلی با اعتبار هشت هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال و ۴۳ طرح آب و خاک با اعتبار ۵۸۴ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته استاندار همدان یک هزار و ۲۴۹ طرح همزمان با هفته دولت با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که شامل بهره برداری از یک هزار و ۹۰ طرح و کلنگ زنی ۱۵۹ طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha