برخی از کشورهای دنیا «روز امام حسین(ع)» دارند و برای ایشان نذر می‌کنند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سنت اربعین برای گرامیداشت امامی که قاری بود و پیام داشت و یک رسانه بود برگزار می‌شود، گفت: این رسانه آنقدر قوی است که پیروان ادیان دیگر را عاشق ایشان کرده است. ما در بخش‌هایی از جهان «روز امام حسین(ع)» داریم و برای ایشان نذر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و رئیس بعثه مقام معظم رهبری در نشست خبری کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: سنت اربعین برای گرامیداشت امامی که قاری بود و پیام داشت و یک رسانه بود برگزار می‌شود. رسانه حسینی در طول تاریخ در سراسر جهان طنین‌انداز است. این رسانه آنقدر قوی است که هستند در جهان کسانی که اسلام را نپذیرفتند ولی امام حسین(ع) را پذیرفتند. این رسانه آنقدر قوی است که پیروان ادیان دیگر را عاشق ایشان کرده است و حاضرند خودشان را فدای امام حسین کنند. ما در بخش‌هایی از جهان «روز امام حسین(ع)» داریم و برای ایشان نذر می‌کنند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) قرآن را دوست می‌داشت. قرآنی که این روزها تبهکاران به آتش می‌کشند. قرآن کتاب بیان و رسانه و نجات‌بخش انسان‌ها است. امام حسین (ع) از دشمنان درخواستی نداشت و تنها درخواست ایشان این بود که یک شب نماز و قرآن بخوانند و سر امام حسین نیز بر نیزه قران خواند. دروغگویانی که امروز در دانمارک و سوئد قرآن را به آتش می‌کشند افراد آلوده‌ای هستند و نمی‌توانند آن را درک کنند. اگر انسان‌های پاکی بودند در برابر آن هدایت می‌شدند. هیچ کس نتوانسته تاکنون آیه یا سوره‌ای مانند قرآن بیاورد. در قرآن چندجا خداوند تحدی کرده است و در آیات متعدد قرآن می‌خوانیم که در آن شک و شبهه‌ای نیست.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به اینکه قرآن آزادی بیان دارد، خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرموده است شما پنددهنده هستی و باید به انسان‌ها اجازه انتخاب بدهی و انتخاب با آنها است. تاکنون هیچ مسلمانی انجیل را آتش نزده است. ما به کتاب‌های تورات، زبور و انجیل احترام می‌گذاریم چراکه پیامبر (ص) به پیامبران قبل خودشان احترام می‌گذاشتند. ما نیز به پیامبر احترام می‌گذاریم. آنها که چنین کاری را می‌کنند پیروان صهیونیست‌ها هستند و حتی خود پاپ هم رفتار این افراد بی‌عقل را تقبیح کرده است. ما در اربعین که بزرگترین اجتماع انسانی مسلمانان است قرآن را گرامی خواهیم داشت.

در بخش دیگر این نشست، حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در سخنانی بیان کرد: هرساله شاهد تولیدات فرهنگی خوبی در رابطه با اربعین هستیم که در پایان این نشست از آنها رونمایی خواهد شد. امیدواریم مانند هر سال شاهد برگزاری یک اربعین خوب و جهانی باشیم. احترام به حاکمیت دولت عراق، تقویت مرجعیت دینی در عراق و عزت و تکریم مردم عراق سه اصلی هستند که باید در پیاده روی اربعین مورد توجه قرار بگیرد.

برخی از کشورهای دنیا «روز امام حسین(ع)» دارند و برای ایشان نذر می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: اقدامی که امسال مانند سال‌های گذشته انجام شده این است که، اصول و سیاست‌های مرتبط با اربعین و چالش‌های آن و گفتمان‌های اصلی و راهبردها تهیه و احصا شده است. همچنین چند کار جدید اتفاق افتاده است: یکی بحث موکب‌های علمی است که در راستای فعال‌سازی نهادهای مردمی در حال انجام است. هشت حلقه علمی در نجف خواهیم داشت. مجموعه ایده‌ها و مقالات به کتاب تبدیل خواهد شد. علاوه براین، در نجف بر سر مزار ابوالمهدی المهندس مراسم ویژه‌ای در نهم شهریور ماه برگزار خواهد شد. تکریم مواکب عراقی، برگزاری اجتماعی با موکب‌داران عراقی و تجلیل از جانبازان و شهدای مقاومت و نقش مهم شهدای امنیت برجسته‌تر خواهد شد. کارگاه‌های مهارت‌آموزی در عرصه‌های دینی و فرهنگی هنری افزایش یافته است. تمام اتوبوس‌هایی که به سمت مرز در حرکت هستند یک روحانی خواهند داشت و تا کنون ۲۰۰۰ روحانی برای این کار هماهنگ شده‌اند.

در ادامه، مینو اصلانی مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی اجتماعی اربعین گفت: موکب‌های اندیشه ورز تربیتی فاطمی در سه محور الگوی زن مسلمان و عفاف و حجاب شکل خواهد گرفت. این کارگروه‌ها توسط کارشناسان و اندیشمندان زن عراقی برگزار خواهد شد. بیش از ۱۰ هزار بانو به مدت ۳۶ ساعت در حوزه‌های مختلف مرتبط با اربعین آموزش دیده‌اند و ۱۰۰۰ نفر از مبلغان بانو هم در بحث‌های تبلیغی حضور دارند.

وی یادآور شد: امسال میزبان ۳۰ تن از بانوان فرهیخته و اساتید برجسته در موکب‌ها هستیم. هشت نفر از بانوان قاری هم اجرای برنامه خواهند داشت. تجلیل از زنان شهید کشور عراق و جهان اسلام و خانواده شهدای مدافع حرم با محوریت شهید بنت‌الهدی صدر را هم برگزار خواهیم کرد.

در بخش دیگر این نشست خبری، مهدی شاملو درباره تولیدات فرهنگی پیرامون اربعین توضیح داد: زیرساخت پیاده روی مجازی اربعین به اربعین امسال رسید و در سایت هیئت آنلاین از آن رونمایی خواهد شد. سال گذشته دو اکیپ تصویربردار تصویرهای ۳۶۰ درجه را عمود به عمود انجام دادند. بیش از ۳۰۰۰ تصویر ۳۶۰ درجه گردآوری شد و این تصویر برداری‌ها در سه مرحله زمانی انجام شده است. این کار جهادی و بسیار دشوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha