وزیر تعاون: مدیران کاربلد، شاخص‌ها را متحول می‌کنند

کرمان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران کاربلد، شاخص‌ها را متحول می‌کنند، گفت: بازنشسته‌های کشوری برای مطالبات و کسوراتشان وضع خیلی بدی داشتند، دولت برای پرداخت مطالبات آنها کمک کرد و در ۶ ماه دوم سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی شامگاه سه‌شنبه در نشست دستگاه های زیر مجوعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرکت مس شهید باهنر کرمان افزود: آیت الله رئیسی برای کمک به اقشار ضعیف جامه‌ جامعه دغدغه دارد و اگر فرد انقلابی و کارآمد سرکار باشد ناترازی ها رفع می شود.

وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از نیاز کشور از خارج تامین می شود، اگر از عناصر زبده و خبره و دانش بنیان دعوت شود کارهای زیادی می توان انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: انسان در معادن زعال سنگ حضور پیدا نی کند و غمگین می شود و زمانی غبار غم را بر پیشانی کارگران دیدم و عرق شرم بر پیشانی ام نشست.

وی ادامه داد: شرکت زعال سنگ کرمان املاک فراونی دارد که باید احیا و مولد سازی شوند و اگر توان تامین نیاز داخلی باشد واردات زغال سنگ در دولت ممنوع شود.

مرتضوی گفت: اصلاح سبد سرمایه گذاری زغال سنگ نیز کارشناسی با سرعت و دقت انجام شود هنچنین مبلغ پاداش کارگران معدن همونی کوهبنان نیز حتما پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه لاستیک بارز و مس شهید باهنر مجموعه هایی که در سال گذشته زیان ده بوده اند خاطرنشان کرد: لاستیک بارز در چهار ماه اول به سود دهی خوبی رسیده است و در دو نیم سال آینده ۱۱۵ هزار تن به ظرفیت تولید لاستیک کشور می افزاید.

وزیر تعاو، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با خلاقیت و اصلاح ساختار و مدیریت، نتایح خوبی در این مجموعه گرفته شده و لاستیک بارز کرمان بحث توسعه را هم باید از محل سرمایه گذاری پیگیری کند.

وی بیان کرد: در مجموعه مس شهید باهنر کرمان هم کارهای خوبی انجام شده و انشالله به توسعه و صادرات بیاندیشید و اکتشافات معدن مس در اسفندقه جنوب هم انجام شود.

مرتضوی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صندوق بازنشستگی کشور اظهار داشت: هر چند ضریب پشتیبانی از صندوق پایین است، اما اگر مدیر کار بلد، انقلابی باشد، حتما شاخص ها متفاوت و متحول می شود.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی معلمان بازنشستگان باید پیگیری می شودو اشتغال فرزندان بازنشستگان با طرح های توسعه ای استان هم‌رفع خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای حل مشکل برون سپاری و مشارکت خیرین بهزیستی جلسه ای حتما با حضور طرف ها برای حل مشکل در دستور کار باشد.

مرتضوی گفت: آموزش فنی و حرفه ای اساس کار اشتغال است و مصوبات سفر رئیس جمهور باید از مسئولیت های اجتماعی به آموزش های فنی حرفه ای اختصاص پیدا کند.

وی افزود: در حوزه گوهر سنگ ها طرفیت خوبی در استان وجود دارد که درآمد خوبی دارند و فنی حرفه ای بیشتر به این حوزه توجه کند.

وزیر تعاون کاز و رفاه خاطر نشان کرد: صندوق روستاییان و عشایر در بیمه کردن افراد دقت کند تا با برنامه ریزی و بهتر رفتار کند.

وی تصریح کرد: شرکت های پگاه، مس شهید باهنر و لاستیک بارز کرمان مجنوعا ۱۲۵ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی به بهزیستی و فنی و حرفه ای کمک کنند.

استاندار کرمان نیز گفت: دستگاه های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت های زیادی دارند که اگر به یکدیگر گره بخورند، کارهای بزرگی می توانند انجام دهند.

محمد مهدی فداکار افزود: در حوزه درمان و در مناطق جنوب، شرق استان و رفسنجان با وجود تعداد زیاد بیمه شده تامین اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد و پیشنهاد حذف فرانشیز برای تمامی خدمات درمانی داریم.

وی تاکید کرد: مشکلات بخش زغال سنگ زیاد است و باید به کمک این مجموعه بیاییم.

در این نشست مسئولان زیر مجوعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان عملکرد و مشکلات مجموعه دیربط خود پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز سه شنبه باز مجموعه مس شهید باهنر کرمان بازدید و در جریان روند تولید آیت شرکت قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha