صادرات آذربایجان‌غربی از مرز ۲ میلیارد دلار گذشت

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: جمع کل صادرات این استان در چهار ماهه اول سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار بود که تا پایان مرداد ماه این میزان افزایش حدود ۲۰ درصدی نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان عصر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی با تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه ها در جهت توسعه صادراتی استان افزود: ۳۴۵ میلیون دلار صادرات گمرکات استان، ۸۵۷ میلیون دلار خروجی صادرات سایر گمرکات از استان و ۹۵۳ میلیون دلار صادرات گاز طبیعی حاصل تلاش چهار ماهه همکاران اقتصادی در استان است.

به گفته وی، وزن مجموع صادرات استان بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که حدود ۸۶۷ هزار تن آن مربوط به صادرات گمرکات استان است.

دهقان با اشاره به روند صادرات سال گذشته اظهار کرد: میزان کل صادرات استان نسبت به سال گذشته در مدت مشابه رشد ۱۲ درصدی ارزشی و رشد ۲۸ درصدی وزنی دارد که این رقم در صادرات گمرکات استان ۵۴ درصد رشدی است.

دهقان مجموع واردات از مرزهای استانی را نیز ۳۲۲ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از کاهش ۱۶ درصدی برخوردار هستیم.

به گزارش ایرنا، در این جلسه در ‌خصوص رویدادهای تجاری از جمله تقویم نمایشگاهی ۶ ماه آینده، اعزام و پذیرش هیات‌های بازاریابی و تجاری، نمایشگاه‌های خارجی برای سال ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha