۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85207338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس جمهور: دولت سیزدهم رهرو مکتب شهید رجایی و باهنر است

اصفهان - ایرنا -معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با ریاست آیت الله رئیسی رهرو مکتب شهیدان رجایی و باهنر از مدیران تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی سه‌شنبه شب در آیین بزرگداشت آیت الله نایینی در آستان امامزاده سلطان سید علی (ع) در نایین افزود: در شخصیت رئیس جمهور اخلاص، صفا، صمیمیت ‌و تلاشی همانند شهید رجایی و باهنر در ساده زیستی، کوشایی، خدمتگزاری، ولایتمداری ‌وبی ادعایی وجود دارد.

وی اظهار داشت: اکنون یکی از دغدغه های رئیس جمهور توجه در رسیدگی به امور جزئی مردم در کنار کارهای اساسی و اجرای پروژه های بزرگی همانند آبرسانی، پتروشیمی، پالایشگاه، جاده و راه آهن ‌ودیگر موارد است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیری که رئیس جمهور به آفریقای جنوبی خواهند داشت کفت: در شرایط حاضر با برقراری ارتباط قوی با کشورهای منطقه ‌و آسیایی شرایط مطلوبی برای کشور رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: با پذیرش کاستی ها وضعفهای موجود ولی تمام تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم و تحقق اهداف برنامه پنج ساله هفتم در مسیر رشد اقتصادی، کاهش تورم و تامین کالاهای اساسی وصادرات در حوزه نفت و معادن است.

حسینی، یکی از امتیازات انقلاب اسلامی را با وجود تندبادها، غائله ها، جنگ‌تحمیلی ‌جنگ ترکیبی، راست قامتی امام راحل و رهبر معظم انقلاب عنوان ‌کرد ‌گفت: ایشان با اقتدار و بیداری و بصیرتی که در بین مردم وجود دارد مانع از به انحراف کشاندن انقلاب شدند.

وی همچنین آیت الله نائینی را شخصیت علمی وزین برشمردند که همواره افکار واندیشه های او فراسوی اندیشمندان، فقها و فلاسفه جهان اسلام قرار دارد.

معاون رئیس جمهور افزود: ایشان عالمی ژرف اندیش و آینده نگر بودند که در مقاطع حساس و سرنوشت ساز احساس مسوولیت می کردند و حضور داشتند.

دبیر علمی کنگره بین المللی آیت الله نائینی هم این عالم وارسته را خورشید آسمان علم برشمرد و گفت: میرزای نائینی متعلق به یک دوره نیست و تفکراتش مشمول مرور زمان شده ‌و هنوز هم قابل طرح است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست افزود: در همایشی که به این منظور برگزار شد سعی شد میرزا را همان گونه که هست به ویژه در بحث‌های سیاسی معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: برخی جریانات به دنبال آن بودند که با بیان این تفکرات که در نوشته های آیت الله نائینی اثری از ولایت فقیه نیست ومسائلی از این قبیل، شخصیت ایشان را به نفع خود مصادره کنند.

به گزارش ایرنا. آیت‌الله میرزا حسین نائینی از برجسته‌ترین علمای مشروطه و نظریه‌پرداز سیاسی ایران در دوره قاجار به شمار می‌رفت‌که مهم ترین اثر میرزای نائینی که شهرت سیاسی و اجتماعی وی به دلیل نگارش آن است «تنبیه الامه و تنزیه المله» است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر یک روزه به نایین از پروژه بیمارستان افضلیان نایینی و کتابخانه نایین بازدید کرد وهمچنین با حضور وی فاز اول شرکت کاشی طوطیا سرام تولیدکننده کاشی و سرامیک با تولید سالیانه سه میلیون متر مربع با اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و غیرمستقیم ۳۰۰ نفر افتتاح شد.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha