۳۸ پروژه منابع طبیعی جنوب کرمان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری جنوب کرمان از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هشت شهرستان جنوبی طی هفته دولت خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه ها بیش از یک هزار و ٧۴٠ خانوار در این منطقه از مزایای افتتاح این طرح ها بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی جنوب کرمان، قاسم رحیمی نیا روز چهارشنبه با بیان اینکه پروژه های قابل افتتاح جنوب کرمان در هفته دولت طی سال جاری با اعتباری بیش از ۶۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری می رسند افزود: از مجموع ۳۸ پروژه عملیات اجرایی پنج پروژه آغاز و ۳۳ پروژه نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری یادآور شد: اعتبار هفت پروژه آبخیزداری از مصوبات سفر رییس جمهور به جنوب کرمان است که در هفته دولت عملیات اجرایی و بهره برداری از آن انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری هفته دولت شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، پخش سیلاب و همچنین پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر است اضافه کرد: این پروژه ها با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیرزمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیا عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.

رحیمی نیا ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده، پروژه های گیاهپزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری های جنگلی در راستای حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به لزوم اجرای پروژه های مبارزه با بیابانزایی گفت: زراعت چوب، نهالکاری همراه با آبیاری و مراقبت و ایجاد بادشکن زنده اطراف مزارع در راستای مقابله با بیابانزایی در جنوب کرمان اجرایی و در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

رحیمی نیا ضمن اشاره به شعار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هفته دولت با عنوان "منابع طبیعی، امنیت زیستی، مشارکت مردمی" خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان هشت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و افزود: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری و اهداف دولت مردمی در منطقه برداشته و به اهداف سازمانی مورد نظر نیز دست یابیم.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha