۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85207661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه نمونه دانش بنیان برای پیش‌بینی آب و هوای مازندران

نوشهر- ایرنا - مدیرکل هواشناسی مازندران رویکرد این نهاد در استان در دولت سیزدهم را خودباوری، اتکا نداشتن به بیگانه و حرکت به سمت نمونه دانش بنیان اعلام کرد.

محمدرضا رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حرکت این اداره کل در ۲ سال اخیر بیشتر به دنبال دانش بنیانی پیش رفت که با مجموعه فعالیت ها و تلاش ها سعی بر این است تا اوضاع این نهاد را به سمت داخلی سوق دهیم تا بتوانیم به خوداتکایی دست یابیم.

وی اظهارداشت : در این مدت پنج ایستگاه اقلیم شناسی در این استان راه اندازی شده که در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

این مقام مسوول تعداد طرح های این نهاد در هفته دولت گذشته را پنج طرح برشمرد و خاطرنشان کرد : در هفته دولت امسال پنج ایستگاه هواشناسی که بیشتر در مناطق محروم واقع است، به بهره برداری رسید.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت : مجموعه حرکت ها و برنامه ریزی های این نهاد رو به بهبودی و بیشتر تلاش های ما روی خودباوری متمرکز شده است.

رضوی با بیان این که ۲۰۳ کشور جهان در سازمان جهانی هواشناسی عضویت دارند، تصریح کرد : جمهوری اسلامی جایگاه خوبی در این سازمان بین المللی دارد به طوری که تا معاون اولی این سازمان پیش رفتیم.

توسعه نمونه دانش بنیان برای پیش‌بینی آب و هوای مازندران

رضوی اضافه کرد : در زمان حاضر در ۱۷ شهرستان مازندران اداره هواشناسی دایر است که آخرین اطلاعات وضعیت جوی را مردم و تشکل های کشاورزان منطقه گزارش می کنند.

به گفته وی طبق برنامه ریزی های انجام قرار شد در منطقه ایزدشهر نور ایستگاه هواشناسی دریایی احداث بشود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران اعتبارات مالی تخصیصی این نهاد را کافی دانست و گفت : در بخش اعتبارات تخصیصی سالانه این نهاد در زمان حاضر مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد : کارکرد هواشناسی در زمان حاضر فقط اعلام وضعیت هواشناسی نیست بلکه کارهای تحقیقاتی هم مربوط می شود که در دستور کار این نهاد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha