بهره‌مندی حدود ۱۰ هزار خانوار روستایی مازندران از افتتاح طرح های کشاورزی هفته دولت

ساری- ایرنا -رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۸۳ طرح تولیدی، خدماتی وزیربنایی بخش کشاورزی استان با سرمایه گذاری یکهزارو ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران حسن عنایتی با بیان این که سه هزار و ۲۴ خانوار از مزایای افتتاح این طرح در استان برخوردار می شوند، افزود:‌علاوه بر افزایش تولیدات محصولات کشاورزی ۲۰۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

او افزود: ۷۸ طرح زراعت، باغبانی، دام و طیور، صنایع بسته بندی و آب و خاک با بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان در این هفته بهره برداری می‌شود.

ر d یس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث چندین واحد گلخانه، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لاینینگ کانال انتقال آب، بهسازی آببندان، آبیاری تحت فشار، کارخانه خوراک دام، کشتارگاه صنعتی دام، دامداری و مرغداری صنعتی، انتقال آب با لوله و بسته بندی برنج، غلات و حبوبات و گیاهان دارویی است.

عنایتی با بیان این که با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۰۹ نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند، گفت: ۹هزارو ۳۴۰ خانوار در ۱۱۰ روستای مازندران از آثار طرح‌هایی که هفته دولت بهره برداری می‌شود برخوردار خواهند شد.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی پنج طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۷۱۱ میلیارد تومان نیز هفته دولت خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۷۱۱ میلیارد تومان شامل آبیاری تجمیعی، پرورش مرغ گوشتی در قالب زنجیره تولید به ظرفیت ۱.۵ میلیون قطعه و شهرک گلخانه‌ای ۵۴.۵ هکتاری است.

سال گذشته در هفته دولت، ۴۷ طرح تولیدی، خدماتی و زیربنایی کشاورزی با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی ۱۶۸ نفر و بهره مندی ۳ هزار و ۲۴ خانوار افتتاح شده بود.

استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد. این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

استان مازندران با ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یعنی فقط با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور، سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ تن در ۷۲ نوع از انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

طبق آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه مازندران در مجموع ۷.۸ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در مازندران تولید می شود، ، ۲۳ درصد اشتغال و حدود ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha