۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85207740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و تاجیکستان قرارداد تولید خودرو برقی امضا کردند

تهران - ایرنا - بازرگانان تاجیکستان و چین در سفر رسمی «رستم امامعلی» رئیس مجلس تاجیکستان به پکن، قراردادهای همکاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در زمینه تولید کارخانه های خودروی برقی و کود شیمیایی امضا کردند.

به گزارش روز چهارشبه ایرنا به نقل از رسانه های تاجیکستان، در نتیجه این قراردادها دوشنبه صدها میلیون دلار از چین برای ساخت کارخانه تولید خودرو و کود شیمیایی دریافت می کند.

بزرگترین موافقتنامه را شرکت «آسیا کمیکال» جمهوری تاجیکستان که با تولید کودهای معدنی سروکار دارد، به منظور افزایش ظرفیت به دست آورد.

به این ترتیب، بین شرکت سهامی آزاد "آزوت" تاجیکستان که مالک آن "آسیا کیمیکال" است و شرکت چینی "گروه هلدینگ رانژونگ" قراردادی برای تمدید امضا شد. مبلغ این قرارداد ۵۰ میلیون دلار است که در چارچوب آن مقرر شده است تولید اوره در "آزوت" به ۱۸۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

همچنین قرارداد احداث کارخانه جدید تولید اوره در تاجیکستان با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال بین «آسیا کیمیکال» و «گروه هلدینگ رانجونگ» به امضا رسید. هزینه این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

شرکت "اوستو گروپ" تاجیکستان با شرکت "جینچوئن" چین هم برای ایجاد و مدیریت سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای برقی در این کشور قرارداد امضا کرد. مبلغ این قرارداد ۲۵ میلیون دلار است و در پی اجرای آن، قرار است سالانه ۱۵۰۰ خودروی برقی در تاجیکستان تولید شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha