۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85207835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد دانشگاهی یک مجموعه پیشران علمی و متاثر از نظام قرآنی است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه پیشران علمی، فناوری، اخلاقی و ایمان متاثر از نظام قرآنی براساس حرکت جهادی است.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمد بیگی روز چهارشنبه درگردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در قزوین، افزود: قزوین برای کشور و تمدن اسلامی همواره جزو پایه‌های مهم محسوب شده و این استان در حوادث و وقایع مختلف به دلیل واقع شدن در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب عالم و تلاقی نقطه به اضافه جهانی، در طول تاریخ یادگاران تاریخی در سینه خود دارد.

وی با بیان اینکه تحول، بلوغ و نوگرایی در واحدهای جهاد دانشگاهی به وضوح قابل مشاهده بوده،‌ تصریح کرد: این موضوع برای همه ما تحسین برانگیز می باشد تا جایی که ما همیشه جهاد را یک مجموعه ولایتی می‌دانیم و این مجموعه ولایت مدار نیز برای ما یک الگوی مناسب و شایسته به حساب می آید.

به گفته محمدبیگی،‌ جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی بوده که امام راحل با بنا نهادن دو شجره طیبه از جمله فرمان تشکیل "بسیج" و "جهاد مردم سالاری دینی" آن را رقم زده اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه جهاد دانشگاهی حلقه‌های واسطی است که از تمام نخبگان، گروه‌های مردمی، پیشکسوت‌ها و کسانی که علاقه داشتند به ملت خدمت کنند را در یک نظام یکپارچه گرد هم آورده تا انرژی نخبگان را در یک جا جمع کند و در جهت انقلاب اسلامی به حرکت در بیاورد.

وی اضافه کرد: امروز برای اینکه بتوانیم حکمرانی شبکه‌ای را که در مفاهیم و کلام رهبر معظم انقلاب به عنوان "مردم سالاری دینی" آمده را گسترش دهیم بایستی به گسترش تمدن سازی اسلامی توجه ویژه داشته باشیم.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی نمادی برای شبکه سازی و استفاده از توان نخبگان است، افزود: پیمایش‌ها نشان می‌دهد جهاد دانشگاهی توانسته در حوزه علم، فناوری، اخلاق، فرهنگ و استفاده از نظرات نخبگان جایگاه ویژه‌ای برای خودش کسب کند و با مدلی از اداره درآمد هزینه‌ای مجموعه خود را سرپا نگاه دارد.

وی تاکید کرد: نوع اداره جهاد دانشگاهی برای من الگو است و ما در مجلس شورای اسلامی همواره تلاش کرده‌ایم در قانون بودجه سنواتی، قوانین هفتم و حوزه پیشران جهاد دانشگاهی را مورد توجه قرار دهیم، هر چند متاسفانه مخالفانی در این زمینه هستند چراکه برخی‌ها شناخت کافی از جهاد دانشگاهی ندارند و اخبار اشتباه با گوش آنها می رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما پشتیبان جهاد دانشگاهی هستیم و از جناب مسلمی نائینی درخواست داریم تا با گفت‌ و گوهایی که در دولت و اعضای شورای انقلاب فرهنگ دارند جایگاه جهاد را بهتر از گذشته تبیین کنند چرا که این مرکز دانشگاهی در یک جای کوچک و بدون هیچ گونه ادعایی، کارهای بزرگ انجام می‌دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بایستی به عنوان یک الگوی خوب در حوزه کار جهادی به جامعه شناسانده شود و ای کاش که الگوی این مرکز در مدارس هم پیاده سازی شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: درخواست داریم تا حوزه‌های اندیشکده‌ایی،‌ به ویژه مراکز رصد مطالعات زنان و خانواده، آسیب اجتماعی و جمعیت در کانون توجهات جهاد دانشگاهی برای برنامه ریزی‌های آینده قرار بگیرد و ما به عنوان نماینده مجلس پشتیبان شما هستیم تا بتوانیم نیازها و هویت یابی زن و خانواده را در آن مجموعه تشخیص داده و ضمن ارایه راهکار،‌ تبلور اندیشه‌ای و اندیشکده‌ای این ارگان ولایت مدار را در جامعه پیاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha