۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85207839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی‌ مرگبار هاوایی, بیش از هزار مفقودی و ۱۱۵ قربانی تاکنون

تهران-ایرنا- مقامات آمریکا اعلام کردند که دست‌کم ۱۱۰۰ نفر پس از گذشت ۲ هفته از آتش‌سوزی‌های مرگبار در جزیره مائویی هاوایی، همچنان مفقود هستند و اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به دنبال کمک اعضای خانواده‌ها است تا بقایای کشته‌شدگان این آتش‌سوزی را شناسایی کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، بر اساس آخرین آمار تلفات، این آتش‌سوزی‌های جزیره مائویی که مرگبارترین آتش‌سوزی‌ ایالات متحده در یک قرن اخیر بوده، حداقل ۱۱۵ کشته بر جای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، شهر توریستی و تاریخی لاهاینا که محل سکونت ۱۲ هزار نفر بود، ویران شده است.

مامور ویژه استیون مریل (Steven Merrill) روز گذشته به خبرنگاران گفت: اداره تحقیقات فدرال اکنون در حال جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اطلاعات است.

وی افزود: اف‌بی‌آی ۱۱۰۰ مفقودی را تا روز سه‌شنبه شمارش کرده و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

اف‌بی‌آی یک خط تلفن اختصاصی راه‌اندازی کرده تا بستگان مفقودان با آنها تماس بگیرند.

همچنین ماموران اداره تحقیقات فدرال در حال جمع‌آوری نمونه دی‌ان‌ای (DNA) خانواده‌ی مفقودانی هستند که نمی‌توانند به مائویی سفر کنند.

جان پلتیر (John Pelletier ) رئیس پلیس مائویی گفت: مقامات در حال اصلاح اطلاعات هستند و امیدوارند «در چند روز آینده» فهرست تأیید شده افراد مفقودی را منتشر کنند.

بر اساس این گزارش، شناسایی اجساد یافت شده‌ در لاهاینا که غیرقابل تشخیص هستند به کاری بسیار دشوار تبدیل شده است.

تاکنون تنها ۲۷ نفر از ۱۱۵ قربانی این حادثه شناسایی شده‌اند.

با گذشت ۲ هفته از شعله‌ور شدن آتش در لاهاینا، مقامات با چالش‌های بزرگی برای تعیین اینکه چه تعدادی از افراد مفقودی جان خود را از دست داده‌اند و چه تعداد از آنها به محل امنی رسیده‌اند، روبرو هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۹ مرداد آتش‌سوزی جنگل‌ها در هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» خواند و فرمان ارائه کمک‌های فدرال را صادر کرد.

بایدن ۳۰ مرداد نیز به جزیره مائویی سفر کرد تا از نزدیک شاهد ویرانی ناشی از آتش‌سوزی مهیب در این جزیره باشد.

به نوشته سی‌ان‌ان، واکنش اولیه بایدن به فاجعه جزیره مائویی انتقادهای زیادی را از سوی ساکنان این جزیره و منتقدان سیاسی رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشت چرا که بین اولین اظهارات بایدن در مورد آتش‌سوزی مائویی تا زمانی که وی به طور جدی به این فاجعه پرداخت، ۵ روز سکوت کامل وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha