بازسازی محل رانش در مشگین‌شهر نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بازسازی محل رانش در مشگین‌شهر نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است و تامین این میزان اعتبار در استان مورد پیگیری قرار گرفته است.

علی حیدری اناری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رانش زمین در مشگین‌شهر منجر به قطعی آب شده و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به صورت شبانه‌روزی و با تامین ماشین‌آلات از کل شهرستان‌های استان و سایر استان‌ها در حال اصلاح اساسی مسیر است.

وی با بیان اینکه عملیات تامین آب آشامیدنی مشگین‌شهر از ۲ مسیر به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد ، اظهار کرد: اصلاح و بازسازی محل رانش زمین با حضور ۲ تیم مستقل و یک تیم مجزا در محل رانش ادامه دارد.

حیدری اناری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق نهر خاتون و خطوط پشتیبان مقدم (بای پس) وارد تصفیه‌خانه می‌شود، افزود: پمپ‌ آب، تابلو برق و دست ژنراتور در حال استقرار در محل خیاو چای بوده تا از این طریق ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب در مشگین‌شهر تامین شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب از نهر خاتون وارد تصفیه‌خانه می‌شود ، عملیات اجرایی خطوط پیشتیبان مقدم توسط تیم اول انجام شد تا از این طریق نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: تامین مقدار ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق اجرای خط دوم پیشتیبان مقدم نیز از امروز شروع شده تا از این طریق مجموع آب وارده به تصفیه‌خانه به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با همکاری مسئولان محلی در ۲ روز گذشته تمامی تلاش‌های خود را بکار گرفت تا از طرق مختلف آب آشامیدنی شهر را تامین کند.

از ۲ روز پیش خط انتقال آب مشگین‌شهر هنگام اصلاح و انجام عملیات در منطقه آبگیر به طول ۲۰۰ متر دچار رانش کلی ، جابجایی خطوط لوله آب و در نتیجه قطعی آب در این شهر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha