۷۳۰ معلم مدارس عادی برای تدریس به دیرآموزان آموزش دیدند

تهران - ایرنا - مشاور معاون آموزش ابتدایی گفت: ۷۳۰ نفر از معلمان ابتدایی در سراسر کشور در دوره ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان دیرآموز آموزش دیدند.

علیرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اجرای این طرح اظهار کرد: این برنامه با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درحال انجام است.

وی افزود: احساس نیاز کردیم که بخش زیادی از دانش‌آموزان در مدارس عادی به خدمات ویژه‌ای نیاز دارند، بطور مثال درباره اختلالات یادگیری در حوزه تخصصی مراکز و مدارس استثنایی اقدامات لازم انجام می‌شود اما به دانش‌آموزان در مدارس عادی با اختلالات یادگیری و مشکلات هیجانی و رفتاری و یا دانش‌آموزانی که نیازمند خدمات ویژه(دیرآموز) هم باید رسیدگی شود.

مشاور معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: برنامه‌ای تدوین شد که دوره‌های آموزشی سه روز برگزار شود و مدرسینی در هر منطقه تربیت شوند که آموزش‌ها را در مناطق خود راهبری کنند.

حسین‌زاده یادآورشد: مشخص است که در هر منطقه فرد آموزش دیده قرار است که چه اقداماتی انجام دهد، شیوه‌نامه این موضوع تدوین شده و به صورت آشکار و منسجم جزئیات کار و شرح وظایف و ابزار مورد نیاز و نیروها و تکالیف مدیران و معلمان هم اعلام شده است.

وی افزود: نقشی که مراکز جامع سنجش و اختلالات یادگیری انجام می‌دهند، این برنامه را از آن کانال پیش می‌برند و آموزش‌ها به صورت پلکانی و طراحی شده در اختیار تمام معلمان بویژه معلمان پایه اول ابتدایی قرار گیرد چراکه اگر این موانع و مشکلات به موقع شناسایی نشود، مداخله بهنگام نمی‌توانیم داشته باشیم و ممکن است زمان مناسب برای درمان برخی از مشکلات از بین رود.

مشاور معاون آموزش ابتدایی عنوان کرد: آخرین فاز این برنامه اوایل مرداد پایان یافت و در قطب‌بندی انجام شده در هشت استان کشور همه نمایندگان مناطق استان‌ها در آنجا حاضر شدند و یک دوره چند روزه تشکیل و آموزش‌ها منتقل شد و این افراد به عنوان مدرسین منطقه‌ای آمادگی برای آنها انجام شده است.

حسین زاده افزود: اکنون در فاز دوم یعنی ایجاد حلقه‌های آموزشی در مناطق قرار داریم که با راهبری همین مدرسان آموزش دیده اتفاق می‌افتد. این مدرسان حلقه‌های ۲۰ نفره تشکیل می‌دهند و حلقه‌ها هر کدام یک سرحلقه دارند، در واقع از اینجا به برنامه شهید همت (برنامه توانمندسازی نیروی انسانی) متصل می‌شود و خوراک علمی از این مسیر در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در سال تحصیلی هم به استمرار آموزش‌های لازم منتقل شود و شیوه‌نامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده و دبیرخانه اجرایی هم در خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، هدف از این طرح این است که معلمان مدارس عادی باید نگاه ویژه‌ای به آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشند و با حضور در برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده در این خصوص با آمادگی هر چه بیشتر به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید بروند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha