۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85207904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: حضور میدانی مسوولان در جامعه برای رفع مشکلات ضروری است

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با انتقاد از وضعیت کنونی این شهرستان گفت: مسوولان باید با حضور میدانی در جامعه با مردم سخن بگویند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مسعود بهرام پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با قدردانی از افرادی که در مسیر خدمت به مملکت تلاش می‌کنند، افزود: مسوولان باید با خارج شدن از دفاتر کار خود و حضور در جامعه تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.
وی با گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: هفته دولت، هفته تجدید میثاق دولتمردان با آرمان‌های انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم است.

امام جمعه دزفول، مسوولیت را فرصتی برای دولتمردان برای خدمت به مردم دانست و اظهارکرد: هر عمل انسان بر عالم هستی تاثیر خوب یا منفی دارد؛ فرصت‌هایی که در اختیار انسان گذاشته می‌شود اگر برای پیشرفت و آبادانی زمین استفاده شود، فرصت و در غیراینصورت تهدید است.
وی افزود: شرایط خدمت با توطئه‌های فراوان همراه بوده ولی اگر دولتمردان با شهدا که برای حفظ کشورمان جان دادند هم پیمان باشند و در مسیر آنها حرکت کنند موفق خواهند شد.

ساخت الگوی تمدن اسلامی در گروه عملکرد درست مسوولان است

حجت الاسلام بهرام پور بیان کرد: خواسته مقام معظم رهبری از فرهیختگان و دیگر اقشار جامعه این است که در بروز و ظهور تمدن بزرگ اسلام تلاش کنند.

وی بر ضرورت ساختن الگوی تمدن اسلامی برای دنیا تاکید کرد و افزود: تحقق این امر در گرو عملکرد درست مسوولان است.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه امروز علم در اسارت ثروت است، گفت: زمانی علم سرمایه است که در اسارت قدرت و ثروت نباشد.
وی افزود: اگر بخواهیم برنامه درستی برای کشور داشته باشیم تا طبق آن حرکت و پیشرفت کنیم نخستین شرط این است که اطلاعات درست باشند تا نتیجه درستی حاصل شود در غیر اینصورت باشکست مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام بهرام پور ضمن قدردانی از مسوولان کشور گفت: ۴۰ سال فرصت از دست رفته ولی هیچ تحولی براساس گام دوم انقلاب شکل نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی اهداف بر روی ریلی قرار داده‌ شده‌اند که انتهای درستی ندارد، افزود: نسبت به اطاعت از فرامین رهبر انقلاب تکلیف شرعی داریم چرا که امام گفتند اطاعت ازقانون جمهوری اسلامی، تکلیف است.

۷۰۰ پزشک در دزفول مشغول خدمت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ پزشک در حوزه دانشگاه مشغول خدمت هستند که از این تعداد ۳۰۰ پزشک، متخصص و ۳۰ پزشک، فوق تخصص است.
علیرضا خسروپناه افزود: حدود ۵۵۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با پیگیری های صورت گرفته امسال ورودی دومین رشته تخصصی اطفال را نیز خواهیم داشت.
وی ضمن گرامیداشت روز پزشک ادامه داد: سیاست دانشگاه این است که نیاز ارجاع بیماران به مرکز استان و کشور کمتر شود؛ در راستای این سیاست برنامه این است که دانشجوی رشته تخصصی پرورش دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اخذ موافقت تدریس رشته اطفال در این دانشگاه اظهارکرد: با پرورش فوق تخصص این رشته نیاز مردم منطقه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز چند فوق تخصص از جمله فوق تخصص اطفال و جراحی کودکان گرفته شده است، افزود: امید است مجوز سایر تخصص‌ها از جمله زنان و قلب نیز اخذ شود.
خسروپناه گفت: خدمات دانشگاه به دورترین نقطه شهرستان با ۲۸۰ کیلومتر فاصله ارائه می‌شود به همین منظور توجه به مناطق محروم مدنظر است.

وی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت خیبر راه اندازی شده و مرکز جامع سلامت سردشت نیز تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

۱۴ طرح بهداشتی تا پایان امسال بهره برداری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: ۲۶ طرح بهداشتی در دست اجرا است که تا پایان سال ۱۴ طرح به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: جمعه‌های مهربانی با هدف ارائه خدمت رایگان به محرومان و مددجویان مناطق مختلف شهرستان با حضور پزشکان متخصص اجرا شد.
خسروپناه گفت: ساخت بیمارستان بزرگ آموزشی و درمانی یازهرا به عنوان بزرگترین طرح استان و یکی از ۱۰ طرح مهم وزارت بهداشت بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن شاهد اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نیمه دوم سال شاهد ورود تجهیزات به این بیمارستان خواهیم بود، افزود: توسعه دانشگاه با همکاری فرماندار در حال انجام است، اکنون خدمات این دانشگاه به بیش از ۲ میلیون نفر از مردم خوزستان، لرستان و ایلام ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی و کارمند به عنوان بزرگترین دانشگاه شهرستان در راستای آموزش، پژوهش و فرهنگ گام بر می‌دارد.
محمدمهدی صافی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر افزود: تلاش بر این بوده علاوه بر افزایش کیفیت در زمینه آموزش و پژوهش به سمت مهارت آموزی نیز گام برداریم تا دانشجویان در کنار آموزش، مهارت نیز فرا بگیرند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اشتغال آفرینی را به عنوان یک وظیفه در کنار آموزش در دستور کار قرار داده است، افزود: دوره‌های مهارتی در راستای اشتغالزایی به ویژه در بخش صنعت، ارتباط با جامعه و آموزش و پرورش مدنظر است که با همکاری بین دانشگاه و ادارات محقق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha