پیوستن به بلوک‌‎های اقتصادی جهان نتیجه گسترش روابط چندجانبه در دولت سیزدهم است

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به بلوک‌بندی اقتصادی، سیاسی و امنیتی مانند «سازمان همکاری‌های شانگهای» و زمینه‌سازی برای پیوستن به «گروه بریکس» نشان از پیشرفت روابط خارجی و نتیجه توسعه روابط چندجانبه ایران در دولت سیزدهم است.

عباس گلرو با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران در زمینه دوجانبه و چند جانبه گسترش یافته است، گفت: روابط دوجانبه ایران با کشورهای همسایه به ویژه عربستان سعودی، کشورهای حوزه آمریکای لاتین، شرق آسیا و آفریقا گسترش یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی عملکرد دولت در حوزه تامین امنیت کشور از ۲ جنبه ملی و بین‌المللی نشان از اقتدار و عزتمندی کشور در حوزه تامین امنیت دارد.

گلرو با بیان اینکه در حوزه امنیت خارجی و منطقه از تهدیدها و تحریم‌ها عبور کردیم، تصریح کرد: مصادیق تهدیدها داعش و خطرات گروه‌های تروریستی بود که در گذشته کشور با آنها درگیر بود و همچنان تهدید می‌کنند، عبور از این تهدیدها و تامین امنیت خارجی کشور مصداق این امنیت است.

وی یادآور شد: عقب نشینی آمریکا از افغانستان، برنامه‌ریزی عقب نشینی از سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه، گواه بر ایستادگی مجاهدان جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای کشور در حوزه امنیت منطقه ای و بین المللی است.

گلرو با بیان اینکه اکنون ایران در منطقه در علوم و فنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو کشورهای برتر است، افزود: با همراهی و تلاش مسوولان خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی خارجی در دست پیگیری است که امید می‌رود این اقدامات در تامین امنیت داخلی و منطقه‌ای، پیشرفت اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها نیز موثر باشد.

گلرو بیان کرد: امنیت اساس زیست اجتماعی و توسعه اقتصادی است و اکنون با وجود تمامی تهدیدها، شرایط داخلی کشور باثبات است.وضعیت باثبات داخلی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات و جانفشانی‌های نیروهای انقلابی در بخش‌های مختلف مانند وزارت اطلاعات و دستگاه‌‎های امنیتی است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب درباره همراهی قوای سه‌گانه، افزود: رابطه نزدیکقوا و عدم وجود نگاه رقیب‌پنداری بین قوا از جمله دستاوردها در این دوره است و یکی از نشانه‌های روابط حسنه دولت و مجلس، افزایش لوایح دولت در مقایسه با طرح های مجلس است، چرا که اگر ارتباط خوب نباشد طرح زیاد، لایحه کم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha