امکانات محدود مراکز ناباروری چالش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج-ایرنا-سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: علیرغم افزایش پوشش قراردادی بیمه سلامت در حوزه های مختلف اما در حوزه نازایی با چالش هایی در استان مواجه هستیم.

"محسن عزیزی" روز شنبه در بازید از خبرگزاری ایرنای مرکز یاسوج و در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: انعقاد با مراکز ناباروی در دستور کار بیمه سلامت است اگرچه در این حوزه ۲ پزشک متخصص بخش خصوصی در استان فعال است که طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیستند.

عزیزی تاکید کرد: با وجود دعوت های مکرر از این ۲ پزشک تاکنون با بیمه سلامت استان همکاری نکرده اند البته نظام پزشکی می تواند پروانه کار آنها را در زمان مشخص تمدید نکند.

وی با اشاره به چالش دیگر بیمه سلامت در استان گفت: فرهنگی عمومی چگونگی استفاده از بیمه است که شاید برخوردار نبودن مردم از خدمات بیمه و فقرو مشکلات مالی موجب آن باشد که برخی از بیمه های دیگران استفاده می کنند.

امکانات محدود مراکز ناباروری چالش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: استفاده از بیمه دیگران، پرونده سلامت صاحب بیمه و هم حساب های اقتصاد سلامت نامتوازن بیمه ها را مختل می کند.

عزیزی پوشش بیمه رایگان پنج دهک اول افراد جامعه را از سیاست ها و برنامه های این سازمان دانست و اضافه کرد: دهک های ۶ تا ۹ را با ارایه تخفیف های بیشتری خدمات بیمه ای برای آنها ارایه می شود.

وی تشکیل صندوق بیماران خاص را از دیگر برنامه های سازمان برشمرد و افزود: مطابق با سیاست های جدید عنوان بیماران خاص از ۵ به ۱۰۷ عنوان بیمار خاص افزایش یافته که ارایه ۹۵ درصد خدمات به آنها منوط به نشان دار شدن و ثبت آنها در سامانه بیمه سلامت است.

امکانات محدود مراکز ناباروری چالش بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بیان کرد: تاکنون در سامانه بیمه سلامت استان بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بیماران خاص نشان دار ثبت شدند که بیشترین این آمار، بیماران دیابتی ها(وابسته به انسولین) بوده و بیشترین هزینه ها پس از سرطان، مربوط به بیماران دیالیزی هاست.

عزیزی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان را ۵۲۰ هزار نفر برشمرد و ادامه داد: ۱۴ هزار نفر روستایی و عشایری بوده و حدود ۲۰۰ هزار نفر عضو صندوق های کارمندی و سایر اقشار هستند.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است و استان ما جزو مناطقی هستیم که بیشترین پوشش و قرارداد با پزشکان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha