۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85208929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر 

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85208929
رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر 

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دولت پوستر آموزشی ترویجی تغییر الگوی کشت با توسعه محصولات سازگار رونمایی شد.

نوذر منفرد روز پنجشنبه در حاشیه آئین رونمایی از پوستر الگوی کشت در استان بوشهر اظهار کرد: این پوستر از سوی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با مشارکت‌معاونت بهبود تولیدات گیاهی مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی تهیه شده است.

وی افزود: اجرای الگوی کشت محاسن بسیار زیاد و متنوعی از جمله تضمین امنیت غذایی و پایداری تولید، حفاظت منابع پایه و افزایش بهره وری عوامل تولید، ضروری شدن بهینه سازی الگوی مصرف در راستای اجرای الگوی کشت و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی در ازا بهره برداری و بهره وری مناسب از منابع پایه دار است.

منفرد همدلی و همکاری کشاورزان را اساسی ترین رمز موفقیت در الگوی کشت ذکر کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: حفاظت آب و خاک برای آیندگان با استفاده اصولی از منابع پایه تولید، حفاظت از منابع تولید، بهره برداری متعادل از منابع پایه، حفظ منابع طبیعی، کاهش اثرات سو خشکسالی از جمله دیگر محاسن الگوی کشت است.

وی گفت: هدف از تولید و انتشار این پوستر آموزشی ترویجی معرفی و ترویج محصولات کم آب بر به کشاورزان جهت جایگزینی محصولات پر آب بر در راستای تحقق اهداف الگوی کشت در استان بوشهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha