۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85208953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵ دستگاه اجرایی اصفهان در جشنواره شهید رجایی ارزیابی شدند

اصفهان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: امسال ۶۵ دستگاه اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی ارزیابی شدند که برترین آنها، پنجشنبه هفته آینده معرفی و تجلیل می‌شوند.

سیروس نیک اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی صورت گرفت، افزود: شاخص های عمومی برای همه دستگاه‌های اجرایی، مشترک و شامل سه محور اصلی "عدالت"، "رضایت مردم" و "بهره‌وری و تعالی" است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های اختصاصی برای هر دستگاه بر حسب وظایف، اهداف و رسالت‌هایش متفاوت است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی امسال در ۶ گروه تقسیم بندی شدند که در مقایسه با سال گذشته، یک گروه جدید یعنی "اقتصادی و مالی" نیز به آن اضافه شد.

نیک اقبالی، سایر گروه‌های اختصاصی در این جشنواره را شامل "زیربنایی و زیرساختی"،"تولیدی و خدماتی"، "فرهنگی، علمی و آموزش"، "سلامت و رفاه" و "عمومی، امنیتی و قضایی" عنوان کرد.

وی با بیان وجود ۱۵ ارزیاب برای بررسی شاخص‌های عمومی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی اولیه، فرصت یک هفته‌ای به دستگاه‌ها داده می شود تا با مراجعه به سامانه مربوطه، نتایج ارزیابی را مشاهده کنند و اگر اعتراضی نسبت به آن داشته یا مستندات جدیدی برای بارگذاری دارند، نسبت به آن اقدام کنند.

نیک اقبالی توضیح داد: بر اساس امتیاز کسب شده در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، در هر گروه، دستگاه اجرایی واجد بالاترین امتیاز بعنوان دستگاه برتر معرفی می شود، همچنین دستگاهی که بیشترین رشد را در کسب امتیاز داشته باشد نیز مورد تقدیر قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: امسال علاوه بر بخش‌های اصلی جشنواره شهید رجایی، دستگاه‌های برتر در چهار محور "تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی"،" مُصوبات سفر رییس جمهوری"،"تحقق شعار سال" و جوانی جمعیت و خانواده" نیز معرفی و تجلیل می شوند.

ارزیابی شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها در جشنواره شهید رجایی

نیک اقبالی اظهار داشت: امسال نخستین بار، شهرداری‌های مراکز شهرستان‌های استان بطور متمرکز در جشنواره شهید رجایی ارزیابی شدند و از بین آنها شهرداری برتر انتخاب و معرفی می‌شود.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شورای راهبری توسعه مدیریت استان، امسال علاوه بر دستگاه های اجرایی، شهرداری‌ها نیز وارد فرایند ارزیابی شدند.

نیک اقبالی اظهار داشت: با توجه به زیاد بودن تعداد شهرداری‌ها در استان اصفهان، مقرر شد امسال بصورت آزمایشی شهرداری مراکز شهرستان ها در یک گروه جداگانه در جشنواره شهید رجایی ارزیابی و سال آینده حداقل ۵۰ درصد از آنها وارد این فرایند شوند.

وی گفت: شاخص‌های ارزیابی شهرداری‌ها با همکاری دفتر امور شهری استانداری تدوین و ۲۰ شاخص در سه محور "شهرسازی و عمران شهری"، "خدمات شهری" و "هوشمندسازی شهری" تعریف شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز برخی از شهرداری های استان بصورت موردی در جشنواره شهید رجایی شرکت می کردند اما امسال برای نخستین بار این کار بصورت متمرکز انجام شد.

به گزارش ایرنا، جشنواره شهید رجایی شهریور هر سال به‌منظور شناسایی‌ و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و کارمندان‌ برتر و نمونه همزمان با "هفته دولت" برگزار می شود.

دوم تا هشتم شهریور بعنوان "هفته دولت" نامگذاری شده است.

استان اصفهان دارای ۲۸ شهرستان با ۱۱۴ شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha