رگبار باران شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: رگبار باران و رعد و برق از فردا /جمعه/ مناطق شمالی این استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو شاهد افزایش ابر در استان خواهیم بود و همراه با بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، بارش تگرگ هم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا روز شنبه در استان تداوم دارد، اظهار کرد: این بارش‌ها در نیمه شمالی بیشتر خواهد بود و موجب کاهش دمای هوای بیشینه استان تا روز شنبه خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس نقشه‌های موجود و با توجه به حاکمیت الگوهای پایدار طی امروز پنجشنبه جوی آرام برای استان پیش‌بینی شده‌است.

به گفته صابری، در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با مثبت ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و شهرستان بوکان با مثبت ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود، دمای ارومیه نیز بین ۱۵ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: لازم است شهروندان موارد ایمنی را در هنگام بارش‌های رگباری که در برخی موارد منجر به جاری شدن سیلاب می‌شود را رعایت کنند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای خنک بوده که در تمام ایام سال بارش باران در این منطقه وجود دارد.

شهرستان سردشت پر بارش ترین منطقه استان با سالانه هزار میلیمتر باران است که باعث شده تا به یک منطقه سرسبز تبدیل شود، میانگین بارش در سایر شهرهای منطقه ۴۰۰ میلیمتر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha