بارش‌های پراکنده رگباری شمال آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بارش‌های رگباری و رعد برق از روز چهارشنبه در نقاط شمالی استان آغاز می‌شود و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مهدی کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های رگباری در شمال آذربایجان غربی را شاهد بودیم که بیشترین مقدار در چالدران با ۵.۴ میلی‌متر به ثبت رسید و در شهرهای سلماس و خوی نیز گزارش بارش را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری به صورت موقت روز سه‌شنبه در استان قطع شده‌است، اضافه کرد: روز چهارشنبه بارش‌های رگباری پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود و لازم است شهروندان موارد ایمنی و تمهیدات لازم را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان /ارومیه/ بین ۱۲ و ۲۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی ادامه داد: در این مدت، شهرستان پیرانشهر با ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرستان تکاب با ۸.۶ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مناطق آذربایجان غربی بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی است که در تمام ایام سال بارش‌های متعدد در آن ثبت می‌شود.

میانگین بارش این استان ۴۰۰ میلی‌متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha