۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 85209253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت سالانه ۳۷۳ میلیارد ریال برای بیمه روستائیان در شهرستان دهلران

ایلام - ایرنا - مدیر بیمه سلامت دهلران با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار نفر در شهرستان دهلران، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: دولت سالانه ۳۷۳ میلیارد ریال برای بیمه روستائیان در این شهرستان پرداخت می کند.

"فروزان عبدالهی پور" روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار نفر در شهرستان دهلران، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد بیش از ۲۶ هزار نفر ساکن روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر هستند و بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

وی افزود: به ازای بیمه نمودن این جمعیت روستایی، دولت مبلغی بیش ۳۷۳ میلیارد ریال را در سال در سطح شهرستان دهلران هزینه کرده است.

مدیر بیمه سلامت دهلران تصریح کرد: در سال جاری بیمه همگانی به بیمه ایرانیان تغییر داده شد و ابتدا سه دهک اقتصادی پایین جامعه بصورت رایگان بیمه گردید و به ازای هر نفر مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال را در سال را دولت پرداخت می کند.

وی گفت: در ادامه خدمات دولت در حوزه بیمه سلامت، دهک های اقتصادی چهار و پنج نیز به این مجموعه اضافه شد و پنج دهک اقتصادی اول جامعه بدون پرداخت حق بیمه، زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند و پوشش بیمه ای رایگان مناطق کم برخوردار محقق گردیده است.

مدیر بیمه سلامت دهلران تصریح کرد: این افراد بدون مراجعه به بیمه سلامت و با استفاده از بانک اطلاعات ثبت احوال به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

عبدالهی پور گفت: جهت سایر دهک های اقتصادی نیز با تلاش های دولت و سازمان بیمه سلامت هر فرد در دهک اقتصادی ۶ ، مبلغ ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال را به ازای یکسال بیمه واریز می نماید و دولت مابقی حق بیمه یکساله فرد یعنی ۱۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال را تقبل کرده است.

وی یادآور شد: هر فرد در دهک اقتصادی هفت مبلغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال را به ازای یکسال بیمه واریز می نماید و دولت مابقی حق بیمه یکساله فرد یعنی۱۰ میلیون و ۵۲ هزار ریال را تقبل کرده است و بر اساس همین طرح، هر فرد در دهک اقتصادی هشت، مبلغ پنج میلیون و ۷۴۰ هزار ریال را به ازای یکسال بیمه واریز می کند و دولت مابقی حق بیمه یکساله فرد یعنی هشت میلیون و ۶۱۲ هزار ریال را پرداخت می کند.

عبدالهی گفت: هر فرد در دهک اقتصادی ۹ مبلغ هفت میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را به ازای یکسال بیمه واریز می نماید و دولت مابقی حق بیمه یکساله فرد یعنی هفت میلیون و ۱۸۲ هزار ریال را تقبل کرده است.

مدیر بیمه سلامت دهلران یادآور شد: هر فرد در دهک اقتصادی ۱۰ مبلغ کامل حق بیمه را به ازای یکسال بیمه واریز می کند که جهت رفاه حال این بیمه شدگان از دهک ۶ به بعد امکان پرداخت حق بیمه هر نفر به صورت سه ماهه نیز فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha