۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85209275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزد رتبه سوم تولید پسته کشور را داراست

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85209275
یزد رتبه سوم تولید پسته کشور را داراست

یزد _ ایرنا _معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این استان با سطح زیر کشت ۵۸ هزار هکتار رتبه سوم تولید پسته کشور را داراست. 

به گزارش روز پنجشنبه جهاد کشاورزی یزد "عباس حاجی حسینی" تولید پسته استان را افزون بر ۶۰ هزار تن بیان کرد و افزود : شهرستان های خاتم ، مروست ، ابرکوه ،اردکان و مهریز به ترتیب رتبه اول تا پنجم را از نظر سطح زیر کشت پسته در استان یزد دارند.

وی تصریح کرد : با توجه به سطح زیر کشت پسته در استان ، ایجاد تشکل برای این محصول استراتژیک و صادراتی به منظور انسجام بین بهره برداران و تولید کنندگان ضروری است که تصمیم گرفته شد از بین کشاورزان هیات موسس انتخاب و نماینده جهت پیگیری امور مربوطه به ایجاد انجمن پسته استان معرفی گردد.

به گفته حاجی حسینی این اقدام بزرگ با هدف ایجاد پل ارتباطی بین کشاورزان و بخش دولتی ، توسعه برندها ،کمک به تولیدکنندگان ،حذف واسطه ها ، برخورداری از حمایت دولتی و آموزش جهت امور کاشت ،داشت و برداشت انجام می گیرد .

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha