۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شبکه راه‌های اصلی کرمان نیاز است

کرمان - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: اگر ۵۵۹ کیلومتر راه در شمال استان احداث شود شبکه راه‌های اصلی تکمیل می‌شود که برای تکمیل آن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به‌گزارش ایرنا، رضا حافظی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: تعداد ۲۴ طرح شامل هشت طرح ملی، چهار طرح توسط وزارتخانه و ۱۲ طرح هم در سطح استانی در حوزه راه های اصلی شمال استان کرمان در دست اقدام و پیگیری است.

وی ادامه داد: این ۲۴ طرح در قالب ۷۲ پروژه در دست اقدام است که جمع مبلغ قراردادی حوزه راه ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: در سال‌های گذشته، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی در حوزه شمال استان ساخته شده و ۴۶۱ کیلومتر راه نیز در دست احداث است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران نیاز داریم و ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل پروژه های راه در دست ساخت استان مورد نیاز است.

حافظی خاطر نشان کرد: بهسازی محور کرمان به دیهوک، کرمان به بافت، احداث محور دوم جیرفت، بافت و سیرجان، بهسازی محور بم به جیرفت، احداث بزرگ راه بم به زاهدان و میرجاوه، احداث راه اصلی محمد آباد ریگان به جاسک از مهمترین پروژه های در دست احداث راه و شهرسازی استان کرمان محسوب می شود.

وی افزود: ساخت پنج مجتمع اداری و احداث پنج ساختمان ادارات راه و شهرسازی، ساخت کلانتری، مراکز بهداشت و درمان، ورزشی و فرهنگی نیز توسط این اداره کل در شهرستان های استان کرمان در دست احداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به پروژه های آماده افتتاح هفته دولت گفت: ۲۲ کیلومتر از جاده سرجان به بافت در انتهای سال‌گذشته زیر بار ترافیک رفته است که باعث کاهش چشمگیر آمار تصادفات شده و این پروژه در ایام هفته دولت به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از یک کیلومتر از کنار گذر فرعی کرمان و هشت کیلومتر محور راور به دیهوک نیز در هفته دولت انجام می شود ادامه داد: همچنین باند دوم کرمان به کوهپایه و باند دوم محور نگار به بهرامجرد نیز در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

حافظی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه های استان کرمان در سفر رییس جمهوری تخصیص یافت خاطر نشان کرد: ۲۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در حوزه تعهدات صنایع و معادن است، اما تا به امروز حتی یک ریال پرداخت نشده است و اگر صنایع تعهدات خود را انجام داده بودند وضعیت راه های استان بهتر بود.

مدیر کل راه و شهر سازی استان کرمان یادآور شد: مسکن اولویت اول در دولت آیت الله رئیسی است و نخستین قدم مسکن تامین زمین است، هر چند به لحاظ فنی و علمی گستردگی شهر خدمات رسانی را مشکل می کند اما طبق قانون برای طرح ملی مسکن باید زمین تامین شود.

وی افزود: هر چه زمین در داخل محدوده شهرهای شمال استان بوده مصرف شده است و تنها ۱۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرها وجود دارد، اما با حجم بیش از ۱۲۸ هزار نفر تعهد ساخت مسکن ملی در چهار سال مواجه هستیم.

حافظی بیان کرد: در حوزه شمال استان کرمان ۲۰۲ هزار نفر ثبت نامی داشتیم که نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و از این تعداد ۴۲ هزار نفر تایید نهایی شده است.

وی تاکید کرد: استان کرمان در حوزه اعلام زمین برای الحاق به اراضی محدوده شهرها با ۱۰ هزار هکتار، رتبه اول را در کشور دارد که یک هزار و ۶۸۰ هکتار تایید و یک هزار و ۲۷۰ هکتار در مرحله تایید است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۴۲هزار نفر در شهر کرمان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده که ۲۲ هزار نفر از آنها تایید شده اند، اما کمبود زمین برای این طرح وجود دارد و هنوز زمینی برای شهر کرمان استحصال نشده است.

وی یادآور شد: در سایر شهرهای استان طرح مسکن ملی در دست اقدام است و در شهرستان کرمان اگر افراد بخواهند در شهرهای اطراف زمین برای مسکن ملی به آنها واگذار می شود.

تعدادی از طرح های ساخت مسکن به دلیل مشکلات متوقف شده اند و بانک ها و دستگاه های خدمات رسانی برای طرح مسکن ملی باید همکاری لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha