۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85209326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلنسکی: اوکراین در مرگ پریگوژین دخالتی نداشته است

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85209326
زلنسکی: اوکراین در مرگ پریگوژین دخالتی نداشته است

تهران- ایرنا- «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به مرگ «یوگنی پریگوژین» رییس گروه واگنر گفت که کشورش هیچ دخالتی در این حادثه نداشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری فرانس۲۴، زلنسکی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در مرگ رییس گروه واگنر هیچ دخالتی نداشته است.

زلنسکی که این اظهارات را به مناسبت سالروز استقلال کشورش از شوروی سابق بر زبان می آورد، افزود که هنوز پرسش های بی پاسخی بسیاری در مورد مرگ رییس واگنر وجود دارد.

رسانه های خبری روز گذشته از سقوط یک فروند هواپیمای خصوصی هنگام پرواز از مسکو به مقصد سن پترزبورگ خبر دادند. این رسانه ها اعلام کردند که پریگوژین یکی از ۱۰ مسافر جانباخته این هواپیما بوده است.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه همچنین در اطلاعیه ای اعلام کرد که ️کمیسیون ویژه ای برای بررسی شرایط و علل سانحه سقوط هواپیما در منطقه تور، آغاز به کار کرد.

بر این اساس، این کمیسیون جمع آوری مطالب واقعی درباره آموزش خدمه، وضعیت فنی هواپیما، وضعیت هواشناسی مسیر پرواز، کار خدمات اعزام و تجهیزات رادیویی زمینی را آغاز کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این مرحله، متخصصان همچنین باید ابزارهای کنترل عینی را برای رمزگشایی و تجزیه و تحلیل جعبه سیاه هواپیما بیابند.

رئیس گروه واگنر اسفندماه سال گذشته فرماندهان ارتش روسیه را به «خیانت» متهم کرده بود.

پریگوژین رئیس گروه واگنر که پیشتر آشپز شخصی پوتین رئیس جمهور روسیه بود، در تیرماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای ارتش روسیه را به حمله علیه مواضع این گروه به جای حمله به مواضع نیروهای اوکراینی متهم کرد.

وی همچنین مدعی تصرف پایگاه‌های نظامی شهر روستوف شد و نیروهای خود را به سمت مسکو روانه کرد. وزارت دفاع روسیه و شخص پوتین، پریگوژین را به خیانت متهم کردند.

شورش گروه واگنر بعد از چند روز با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس پایان یافت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha