۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85209406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجت‌الاسلام مومنی:آیت الله ناصری از آبروی خود برای نظام هزینه کرد

اصفهان_ایرنا_سخنران مذهبی نخستین مراسم سالگرد آیت الله ناصری گفت:مرحوم آیت الله ناصری متمسک به قرآن و عترت و عالم راه سلوک بود و از آبروی خود برای نظام هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام سید حسین مومنی روز پنج شنبه در نخستین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ناصری که در خیمه گلستان شهدا برگزار شد،اظهار کرد:انسان مومن و متواضع از کبر به دور است و بی‌ادعا و مبتنی به مبادی اخلاق و آداب هر زمان که اقتضا ایجاب کند، از آبروی خود هزینه می‌کند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله ناصری نمونه بازر استاد اخلاق،انسان مومن و با خدا و منتظر واقعی امام زمان(عج)بود که برای این نظام از آبروی خود گذشت و همیشه به دور از کبر دیگران را به تواضع دعوت میکرد.

این خطیب مذهبی در وصف آیت الله ناصری گفت: این عالم بزرگ همه امورات خود را برای رضای خدا انجام و بی‌رغبت به دنیا بود و با حسن نیت خود پاک کننده شبهات در ذهن و قلب مومنان بود.
وی با اشاره به ولایتمداری این عالم بزرگ، ادامه داد:ایشان همه مراحل سیر و سلوک را طی کرده بودند اما در مقابل رهبری بسیار متواضع بوده و بیان می‌کردند اکنون وظیفه من حمایت از ایشان است.

مومنی در ادامه صحبت‌های خود گفت: انسان امروزی برای رسیدن به سلوک مادی و معنوی باید متمسک به قرآن و عترت باشد؛ زیرا راه سعادت از این دو مسیر می‌گذرد.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت توصیه شده است که قرآن بخوانید و به معنای آن توجه و به آن عمل کنید،زیرا در این صورت قرآن دوای درد و حل کننده مشکلات است.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: از سوی دیگر در کنار قرآن و عترت نیاز به اسوه و الگو داریم که ابتدای به ساکن این امر به حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) منحصر است.

وی ادامه داد: در خطبه غدیر علاوه بر تمسک به قرآن و عترت توصیه شده است که در عصر غیبت امام زمان(عج)که از سلاله قائم آل محمد است؛ باید یک عالم را از نظر کلامی و مَشی سلوکی الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌السلام مومنی گفت: وقتی انسان چنین مسیری را در پیش بگیرد، خدا در قلب چنین انسانی نفوذ و نوری را در قلب او قرار می‌دهد و این وعده در روایات اسلامی هم آمده که هر چقدر علم انسان بیشتر باشد افتادگی و انکسار بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام مومنی در توصیه‌ای خطاب به مسئولان بیان داشت: افرادی که به برکت این نظام به جایگاهی رسیده‌اند بدانند این جایگاه را به برکت این جوانان آرمیده در خاک گلستان شهدا به دست آورده‌اند و نباید مغرور به این جایگاه‌های دنیوی شد.

وی در پایان صحبت‌های خودافزود:دشمنان نظام می‌خواهند ذهن جوانان مملکت را نسبت به رهبری بدبین کنند و ما باید متواضعانه مراقب نظام و مملکت خود بوده و شخصیت‌هایی همچون آیت الله ناصری را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله ناصری دولت‌آبادی از علمای به نام و محبوب و استاد اخلاق شهر اصفهان است که در چهارده سالگی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفت، آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، حضرت امام خمینی (ره)، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی برخی از استادان اصول عالی حوزوی آیت الله ناصری بودند.

آیت الله محمد علی ناصری دولت آبادی از علما و استادان اخلاق پس از مدت‌ها بیماری چهارم شهریور سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha