حکمرانی دلار بر دنیا پایان یافته/ رشد اقتصادی ایران با عضویت در بریکس و شانگهای

تهران_ایرنا_عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حکمرانی دلار بر اقتصاد دنیا پایان یافته است، گفت: عضویت ایران در پیمان‌هایی مثل شانگهای و بریکس نتیجه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و گامی مهم در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به عضویت ایران در پیمان اقتصادی بریکس گفت: عضویت ایران در پیمان‌های اقتصادی شانگهای و بریکس نتیجه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است.

وی افزود: عضویت ایران در این دو پیمان اقتصادی گامی مهم در مسیر خنثی سازی تحریم‌های آمریکا و اروپاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که امروز دیگر حکومت دلار بر اقتصاد دنیا به پایان رسیده و همه کشورها به دنبال استفاده از ارز جایگزین و امضای پیمان‌های پولی دوجانبه و چند جانبه و تشکیل پیمان‌های اقتصادی دیگر هستند .

سلیمی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ایران در کنار کشورهای اقتصادی مهم نشان دهنده توسعه دیپلماسی اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی ایران در سطح بین المللی است و نشان دهنده رشد ما در این حوزه است.

وی افزود: شاهد دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در ارتباط با همسایگان و دیگر کشورهای جهان هستیم که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و ما شاهد رونق بیشتر و موفقیت‌های بیشتر دولت و کشورمان باشیم.

به گزارش ایرنا، سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور برای شرکت در نشست بریکس روزهای یکم و دوم شهریور به آفریقای جنوبی سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha