۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85209483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دولت در شمیرانات با گلباران مزار شهدای چیذر آغاز شد

شمیرانات - ایرنا - هفته دولت در شمیرانات از روز پنجشنبه با گلباران مزار شهدای چیذر آغاز شد و آنطور که فرماندار این شهرستان گفته قرار است در این هفته ۳۲ طرح در حوزه های مختلف طی این هفته کلنگ زنی و افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین ادای احترام و گلباران مزار شهدای چیذر با حضور مدیران شمیرانات همزمان با نخستین روز از هفته دولت برگزار شد.

در این آئین معنوی، غبارروبی و گلباران مزار شهدای عظیم الشأن امامزاده علی‌اکبر(ع) با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات و جمعی از مدیران و کارمندان دولت در شهرستان برگزار شد.

این مراسم معنوی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر و هفته دولت، با قرائت زیارت عاشورا و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با نوای مداح اهل بیت حمید یوسفی و خیرمقدم فرهاد حدادیان متولی آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گلباران مزار ایشان همراه بود.

۵۸۷ شهید معظم از دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت، یمباران شمیرانات، شهدای هسته‌ای و آتش‌نشان در گلزار شهدای امام‌زاده علی‌اکبر (ع) چیذر آرامیده‌اند. این گلزار پس از گلزار شهدای بهشت زهرا سلام الله تهران، بزرگ‌ترین گلزار شهدای استان تهران است.

همچنین فرماندار شمیرانات در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طی هفته دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، ۳۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۷۲۰ میلیاردریال در سطح شهرستان شمیرانات کلنگ‌زنی و یا افتتاح خواهد شد.

ذاکریان اعتبار تخصیص یافته سال ۱۴۰۱ شهرستان را ۴۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مابقی اعتبار پروژه‌هایی که اکنون در مدار انجام است یا به بهره‌برداری خواهد رسید، با اهتمام مدیران و دهیاران از محل‌هایی همچون ارزش افزوده برای خدمت‌رسانی بیش‌تر تأمین شده است.

وی افزود: در راستای بهسازی و تقویت برق‌رسانی ۴۴ میلیارد و یکصد میلیون ریال طرح های عمرانی دهیاری‌های تابعه ۲۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تعریض، مرمت، بهسازی، نصب علائم و مجموع خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۳۱۲ میلیارد ریال، عملیات آبخیزداری ۱۲۶ میلیارد ریال و واحدهای میراث فرهنگی و گردشگری ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

به گفته ذاکریان، شهرداری‌های تابعه نیز علاوه بر این‌ها پروژه‌ها، طرح‌هایی را در یک‌سال اخیر در دست اجرا داشته و یا به ثمر رسانده‌اند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه لواسانات و رودبارقصران، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر، دیدار و ادای احترام به خانواده معظم شهدا، دیدار و بررسی مشکلات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، نشست‌های مردمی در مساجد سطح شهرستان و نشست هم‌اندیشی و بررسی و نقد گفتمان و عملکرد دولت در شمیرانات را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

شمیرانات با آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha