پیش‌بینی کاهش دمای اصفهان از روز یکشنبه

۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85209701
پیش‌بینی کاهش دمای اصفهان از روز یکشنبه

اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: انتظار می‌رود دمای هوا در شمال استان از فردا (شنبه) و در سایر مناطق از روز یکشنبه آینده کاهش یابد و این روند تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

آسیه آقایی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین کاهش دما در هفته آینده مربوط به روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه خنک‌ترین نقطه و زَواره با ۴۳.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف دمای گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته به بیش از ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

آقایی ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوّی پایدار طی امروز بر روی اُستان است و بر این اساس امروز جمعه هوا در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید بویژه در نیمه شرقی اُستان همراه با تندباد لحظه ای و گردوخاک خواهیم داشت که موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و تا حدی مرکز استان خواهد شد.

آقایی اضافه کرد: هوای کلانشهر اصفهان در روزهای ‌شنبه و یکشنبه صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نیمه شرقی گاهی با تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی پیش‌بینی می شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۲۸ شهرستان و حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۸۸ درصد از آنها در شهرها زندگی می‌کنند.

این استان در سال‌های اخیر از کم‌آبی و خیزش گرد و خاک بر اثر خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی رنج می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha