۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85209708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85209708
مهمترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- آماده بهره‌برداری شدن ۱۷ مسکن مددجویی کمیته امداد امام(ه) و اجرای طرح‌های عمرانی جمعیت هلال احمر از مهمترین خبرهای کوتاه دستگاه‌های امدادی و حمایتی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت در روز دوشنبه ۶ شهریورماه است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از آماده شدن ۱۷ واحد مسکن مددجویی برای واگذاری در هفته دولت خبر داد و گفت: تا پایان هفته دولت این واحدها به مددجویان تحویل داده می‌شود.

جاسم محمدی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این واحدهای مسکونی با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های اردل، کیار، سامان و لردگان احداث و آماده واگذاری به مددجویان است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی هفت واحد مسکن دیگر در شهرستان لردگان برای مددجویان این نهاد افزود: این واحدهای مسکونی با اعتبار ۲۵میلیارد ریال احداث خواهند شد.

محمدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ واحد مسکن مددجویی در استان تکمیل و تحویل خانواده‌های تحت حمایت این نهاد قرار داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان با اشاره به بسته حمایتی مسکن نیازمندان اظهار داشت: این بسته حمایتی شامل کمک بلاعوض و دریافت تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد بنیاد مسکن است.

وی تصریح کرد: خیران و نیکوکارانی که قصد حمایت از خانواده‌های فاقد مسکن را دارند می‌توانند به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و یا مراکز نیکوکاری مراجعه کنند و یا با کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های مردمی اقدام کنند.

افزایش اعتبارات عمرانی جمعیت هلال احمر استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع اعتبارات عمرانی برای اجرای طرح‌های این جمعیت از شهریور سال ۱۴۰۰ تا کنون۲۷۰ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال بوده است.

مسعود مثنوی روز دوشنبه با اعلام این خبر با اشاره به اینکه برخی طرح‌های عمرانی این جمعیت بیش از یک دهه آغاز شده است، افزود: مجموع اعتبارات عمرانی طرح‌های در دست اجرا و تکمیل شده این جمعیت از سال شروع تا شهریورماه ۱۴۰۰ به میزان ۲۲۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال بود و در 2 سال گذشته بیش از این میزان اختصاص داده شد که نشان از عزم دولت خدمتگذار برای رفع مشکلات مردم است.

وی به اقدامات و حمایت‌های خوب دولت از مجموعه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: تکمیل آشیانه امدادهوایی پس از ۱۱ سال با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از حمایت‌های دولت بوده است.

مثنوی گفت: تکمیل ساختمان اداری ستادی استان پس از ۱۰ سال با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات خوب این جمعیت است که با حمایت و پشتیبانی هلال احمر کشور به در آستانه بهره‌برداری است.

وی خاطر نشان کرد :آغاز عملیات احداث سه پایگاه امداد جاده‌ای در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و کوهرنگ با پیشرفت ۳۵ درصدی با اعتبار ۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هاست که بنا به نیاز این شهرستان‌ها با حمایت مدیران ارشد استان و در قالب مصوبات سفر رییس‌جمهور در حال احداث است.

مثنوی اظهار داشت: بهسازی و تعمیرات ۶ پایگاه امداد جاده‌ای در سطح استان با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این جمعیت در دولت سیزدهم است.

وی افزود: تکمیل پروژه امدادی آموزشی کارون ۴ با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال، نیز از دیگر اقدامات این جمعیت در دوسال گذشته بود.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha