۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85209715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیرمرد ۷۰ ساله نوشهری قربانی جدید دریای خزر

۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85209715
پیرمرد ۷۰ ساله نوشهری قربانی جدید دریای خزر

نوشهر- ایرنا - پیرمرد ۷۰ ساله نوشهری حوالی ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح امروز جمعه در آب های ساحلی این شهرستان و در خارج از طرح سالم‌سازی دریا غرق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این پیرمرد بنا به مشاهدات افراد حاضر در ساحل نوشهر ، حوالی ساعت پنج صبح امروز در محوطه ماسه ای مجموعه نمونه گردشگری و ساحلی سیترا نوشهر پیاده روی و آنگاه پس از دقایقی شنا در دریا، در آب غرق شد.

رییس هیات نجات غریق نوشهر در این ارتباط گفت : این فرد طبق گفته خانواده اش حدود ۷۰ سال سن داشت و متاسفانه سابقه بیماری قلبی و آسم هم داشته و برای بهبود وضعیت روحی و جسمی از سال های گذشته تاکنون در محوطه ماسه ای ساحلی سیترا پیاده روی می کرد.

مجتبی شمس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق نظر پزشکان این فرد به احتمال زیاد به خاطر استرس و اضطراب در آب دچار سکته شده و به همین خاطر این عارضه به مرگ او منجر شد.

وی بیان داشت : این فرد در خارج از محدوده شنا و در نقاط حادثه خیز وارد آب های ساحلی این شهرستان درست آن زمان که ساعت کاری ناجیان غریق نبوده غرق می شود به طور معمول ناجیان غریق هر روز هشت صبح برای پیشگیری از غرق شدگی علاقه مندان به شنا در دریا در محدوده ساحلی مستقر می شوند .

برابر آمار از ابتدای فصل شنا تاکنون دست کم هفت نفر در آب های ساحلی نوشهر غرق می شوند که چهارنفرشان تبعه خارجی بوده اند.

پیرمرد ۷۰ ساله نوشهری قربانی جدید دریای خزر

فصل شنا هر ساله از ابتدای خرداد ماه شروع می شود و تا پایان شهریور و اواسط مهر ماه ادامه دارد.

شهرستان نوشهر با محدوده ساحلی به طول حدود ۶۰ کیلومتر از ۲ طرح سالمسازی یکی در مجموعه نمونه گردشگری ساحلی سیترا حوزه شهری و دیگری هم در منطقه سی سنگان برخوردار است.

در این محدوده ساحلی دست کم ۸۵ ناجی غریق عهده دار مسوولیت پیشگیری از غرق شدگی افرادی که در طرح های دریا تن به شنا می زنند دارند و برابر آمار از ابتدای فصل شنا تاکنون این تعداد ناجی اقدام به نجات ۴۳ نفر کردند.

شهرستان نوشهر با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha