۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82983639
T T
۰ نفر

چهار نفر در سواحل نوشهر غرق شدند

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82983639
چهار نفر در سواحل نوشهر غرق شدند

نوشهر - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر از غرق شدن چهار جوان در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت كه سه نفر با ورود به آب در منطقه شناممنوع ' توساتك ' جان باختند .

علیرضا شیروانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان وقوع این حادثه را عصر جمعه اعلام كرد و افزود كه یك جوان دیگر هم در ساحل ' سیترا ' جان باخت .
وی غرق شدگان در منطقه شنا ممنوع را از جوانان بومی مازندران معرفی كرد و گفت كه 2 جوان 35 و 32 ساله اهل نوشهر و جوان دیگر هم بابلی بود.
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر جوان غرق شده در ساحل سیترا را هم اهل چالوس معرفی كرد و افزود : جسد این نوجوان تاكنون پیدا نشده است.
وی خواستار توجه مردم به هشدارهای ناجیان غریق و تابلوهای هشدار دهنده در سواحل شد و گفت كه هفت تیم موتور سوار ، سه دستگاه خودرو امدادی و 24 امدادگر به همراه 75 ناجی بر نقاط حادثه خیز نوار 56 كیلومتری سواحل شهرستان نوشهر نظارت دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر افزود : با فعالیت ناجیان غریق تنها در روز گذشته چهار نفر كه از مرگ حتمی نجات یافتند.
از اغاز اجرای طرح سالمسازی دریا تاكنون 6 نفر در سواحل دریا در محدوده شهرستان نوشهر غرق شدند.
طرح سالمسازی دریا در مازندران امسال از اول خرداد ماه شروع شد و تا پایان شهریور در 95 نقطه از 338 كیلومتر ساحل خزر در استان مازندران ادامه خواهد یافت .
طرح دریا از ساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
امسال حدود 900 ناجی غریق در داخل و خارج از طرح سالم سازی به حادثه دیدگان احتمالی خدمات رسانی می كنند.
بر اساس گزارش های رسمی ،‌ سال گذشته 62 نفر در فصل شنا در آب های ساحلی دریای خزر در مازندران غرق شدند كه از این شمار 17 نفر بومی و بقیه مسافر بودند.
گزارش اداره كل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران نشان می دهد كه با اجرای طرح سالمسازی دریای خزر از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، تاكنون آمار غرق شدگان حدود 63 درصد نسبت به سال 91 كاهش یافته است
/1295/ 1602/1654