۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85209841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی در شهر مقدس کربلا آغاز شد

بغداد - ایرنا - معاونت بهداشت اداره بهداشت و درمان کربلای معلی از آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر «غیث قحطان العواد» در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری کربلا گفت: این طرح از امروز (جمعه) به منظور اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در استان کربلا آغاز شد.

وی افزود: در این طرح تیم‌های بازرسی بهداشتی و همتایان آنها در تمام بخش‌های اداره بهداشت استان کربلا در چارچوب یک برنامه در نظر گرفته شده برای زیارت اربعین حسینی گشت های نظارت خود را به طور دوره ای از کارخانه های مواد غذایی و کارخانه های تولید آب معدنی افزایش می دهند تا از مناسب بودن آنها برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کنند.

طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی در شهر مقدس کربلا آغاز شد

معاونت بهداشت اداره بهداشت و درمان کربلای معلی افزود: تیم‌ها بازرسی بهداشت استان کربلا طی روزهای گذشته توانستند حدود چهار و نیم (۴.۵) تن مواد غذایی جامد و سه هزار لیتر مواد مایع و سایر مواد پاک‌کننده غیر استاندارد یا موادی که تاریخ آنها انقضا یافته بود را کشف و منهدم کردند.

وی با اشاره به تلاش های نظارتی واحدهای بهداشتی استان کربلا برای نظارت بر کیفیت و سالم بودن مواد غذایی محلی و وارداتی به این استان گفت: مواد غذایی از طریق چهار مسیر به این استان وارد می شود که نمونه های تمام مواد غذایی وارد شده از طریق آنها پیش از توزیع در آزمایشگاه مورد معاینه و سپس مجوز توزیع آنها صادر می شود.

دکتر العواد همچنین با اشاره به اینکه نمایندگانی از اداره بهداشت استان کربلا در موکب های برپا شده در مسیر حضور می یابند، افزود: با اجرایی شدن طرح نظارت بهداشتی ویژه اربعین، بازرسی و کنترل تیم های بهداشتی در داخل شهر کربلا و جاده های این استان به منظور نظارت بر غذای بهداشتی ارائه شده به زائران اربعین حسینی افزایش می یابد.

۱۵ شهریور در ایران و عراق ۲۰ صفر و اربعین امام حسین (ع) است که پیش بینی می‌شود به همین منظور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به کربلای معلا سفر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha