اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تقویت همگرایی بین مذاهب اسلامی است

اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان گفت: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تقویت همگرایی بین مذاهب اسلامی و حتی بین اسلام و سایر ادیان الهی است.

به گزارش ایرنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، تاکید کرد: حرکت میلیونی و مثال‌زدنی اربعین در ماه صفر هر سال، مقدمه ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و باید از این فرصت بهره برد.

حجت‌الاسلام محمودی با گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسب برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی سیزدهم است.

وی ادامه داد: هفته دولت، ایام جهاد تبیین خدمات و اقدامات دولت خدمتگزار و فرصت مناسبی است که مسوولان نظام با حضور در میان مردم و از طریق رسانه‌های جمعی فعالیت‌های خود را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان این‌ دستاوردها را ناچیز نشان می‌دهند، گفت: دولتمردان باید در هر فرصتی فعالیت‌هایشان را بازتاب دهند و بگویند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه امام علی(ع) به مالک اشتر فرمودند تا کاری تکمیل نشده به مردم‌نگویید اما وقتی کاری انجام شد به موقع به سمع مردم برسانید، افزود: مسئولان شبانه‌روز کار می‌کنند و در شهرها و شهرستان‌ها در حال تلاش هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید از فرصت خدمت برای تلاش مضاعف بهره بگیرند و گاهی باید بیشتر کار کنیم تا چالش‌ها کمتر شوند، اضافه کرد: اساس دین و تمدن انسانی خدمت به مردم آن هم به مردمانی خوب و مسلمان است.

وی گفت: در دولت سیزدهم حرکت‌های خوب و ارزشمندی آغاز شده است و رییس جمهوری روزهای اخیر سفری به آفریقای جنوبی داشت که برای بهبود معیشت و اقتصاد کشور بود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: عضویت در بریکس برای کشورمان مهم است و این اقدام ناشی از تلاش مضاعف دستگاه دیپلماسی کشور بود و باید به یاد داشته باشیم این توافق کمتر از "پیمان شانگهای " نیست که ایران هم به عضویت آن درآمده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم ارتباط با دنیا را منحصر به چند دولت غربی نکرد و همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند ما به قله نزدیک شده‌ایم و کشورمان در اوج افتخار است.

وی یادآور شد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، امروز روز خستگی نیست بلکه برای تلاش و امید است چرا که به ارزش‌های انقلاب نزدیک شده‌ایم و نباید ناامیدی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مدافعان امنیت این روزها برای امنیت و آرامش ما به شهادت می رسند و این بر ما تکلیف است که قدردان آنها باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha