۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای توسعه لردگان مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری لردگان گفت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای توسعه این شهرستان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور کریم‌زاده شامگاه جمعه همزمان با دومین روز از هفته دولت سال‌جاری در خصوص برنامه های این شهرستان تاکید کرد: یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی و توسعه این شهرستان در قالب ۲۳ فصل و ۱۶۳ طرح مصوب شد.

وی افزود: پیگیری برای مجوزهای ماده ۲۳ پروژه‌های چهارخطه لردگان به فلارد و لردگان به سردشت انجام و ورزشگاه ۱۵هزار نفری لردگان آماده شده است.

کریم‌زاده به حوزه مسکن روستایی اشاره و تصریح کرد: ۸۳۳ واحد با یک‌هژار ۶۸۶ میلیارد ریال بازسازی و بهسازی شده است و ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

وی یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن ۸۱ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال احداث و در حوزه روستایی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در سه بخش شهرستان از سوی دهیاری‌های تابعه در حوزه اجرای جوی و جدول،آب‌نما، زیرسازی و آسفالت، بتن‌ریزی و مسیل هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری لردگان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان شهدا لردگان تحویل شده است.

وی گفت: همچنین افزون‌بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان روستایی تحویل شد.
کریم‌زاده تاکید کرد: شروع عملیات اجرایی سایت جدید روستای سید محمد، پیگیری راه‌اندازی پایانه صادراتی و استقرار نمایندگی گمرک در آن، پیگیری برای راه‌اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی (تکنولوژی و اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم از طریق کشور آلمان تامین شده است.) جنگل‌کاری اقتصادی، گیاهان دارویی و طرح‌های خرد صنعتی از تسهیلات مربوطه هستند.

وی افزود: پشت‌کوه میلاس با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال، مرمت ایل‌راه‌های عشایری و احداث ۱۰ آبشخور دامی برای عشایر و توزیع پنل خورشیدی بین عشایر را در دستور کار قرار داد.
کریم‌زاده تصریح کرد: عملیات اجرای پروژه پمپاژ آب کشاورزی انجو سرقلعه و شملک، تکمیل پروژه ساختمان جدید کلانتری ۱۲ لردگان و شروع عملیات اجرایی ساختمان جدید کلانتری مرکزی لردگان با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت سال‌جاری از دیگر اقدامات دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: گازرسانی به روستاهای پشتکوه میلاس، مناطق ساطح و دودرا با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال، ارتقای ساختمان مرکز خون‌گیری لردگان به پایگاه انتقال خون و تجهیز به دستگاه‌های مجهز، بهره‌برداری از ساختمان مجتمع فرهنگی هنری لردگان (فرهنگسرا) و پایان ساخت سالن ورزشی کارگران و بهره‌برداری از این طرح در دستور کار و جزو برنامه‌های اولویت‌دار سال‌جاری قرار دارد.

سرپرست فرمانداری لردگان اظهار داشت: در هفته دولت سال‌جاری بیش از ۴۰ طرح عمرانی با ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۵۱ نفر در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی، فضای آموزشی، اجرای طرح هادی، ورزشی، حمل و نقل و راهداری، صنعتی و کشاورزی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: در حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد ۱۶۸ نفر برای داوطلبی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کردند.
کریم‌زاده تاکید کرد: از این تعداد ۱۶۰ نفر مرد و هشت نفر بانوان بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام

لردگان در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha