۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85210727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پنتاگون سوژه طرح استیضاح قانونگذار جمهوریخواه

تهران-ایرنا- قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی مواردی از طرح استیضاح لوید آستین وزیر دفاع آمریکا را معرفی و رئیس پنتاگون را به عقب نشینی آشفته از افغانستان در سال ۲۰۲۱ که به کشته شدن ۱۳ آمریکایی منجر شد، متهم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: کوری میلز نماینده جمهوریخواه آمریکایی مفاد طرح استیضاح خود را به دلیل آنچه که «ترک آمریکایی ها در افغانستان» توصیف کرد، ارائه داده است.

این نماینده روز گذشته رئیس پنتاگون را به قصور در انجام وظایفش متهم کرد؛ اتهامی که به نحوه مدیریت خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ از سوی دولت جو بایدن مربوط می شود.

میلز در بیانیه استیضاح خود نوشت: با وجود این که وزیر دفاع هشت ماه فرصت داشت تا برنامه خروج را به صورت منظم و آرام اجرا کند، وی نتوانست آمادگی کافی را برای خروج از افغانستان داشته باشد. این شامل تصمیم وی در رویدادهای فاجعه بار ماه های ژوئیه و آگوست سال ۲۰۲۱ می شود که منجر به رها کردن ۹ هزار شهروند آمریکایی در افغانستان شد.

میلز همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: مقام های دولت بایدن به صورت علنی اطلاعاتی را نادیده گرفتند که نشان می داد اگر عملیات خروج خوب اجرا نشود، شهروندان و متحدان ما در کابل آسیب خواهند خورد.

میلز گفت: برگزاری نشست های استماع از سوی کمیته های کنگره کافی نیست و ما باید اقدامات واقعی را برای رسیدگی به شکست کامل دولت فعلی در انجام وظایفش انجام دهیم.

بیانیه استیضاح میلز در آستانه دومین سالگرد مرگ ۱۳ نفر از نیروهای آمریکایی مطرح شده که به دلیل حمله انتحاری در فرودگاه کابل جان باختند.

به گفته این قانونگذار آمریکایی، اقدامات آستین باعث مرگ آنها و دویست نفر از غیرنظامیان در این انفجار شده است.

لوران بوبرت نماینده جمهوریخواه از مفاد بیانیه استیضاح میلز حمایت کرده و حتی بیانیه استیضاح دیگری را علیه بایدن به دلیل نحوه مدیریت او در مرز آمریکا و مکزیک مطرح کرده است.

بوبرت در شبکه اجتماعی ایکس پاسخگویی درباره خروج شرم آور از افغانستان که صدها نفر از مردم و سربازان آمریکایی را به کشتن داد، خواستار شده است.

واشنگتن تایمز نوشت: قانونگذاران جمهوریخواه نیز از تصمیم آشفته و ناگهانی بایدن برای خروج از افغانستان بعد از ۲۰ سال حضور در این کشور انتقاد کرده اند. انتقاد آنها به ویژه به دلیل فقدان مسئولیت پذیری مقامات ارشدی مانند آستین است.

آستین، اوایل سال جاری میلادی به اعضای قانونگذار کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت «به خاطر خروج از افغانستان متاسف نیست.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha