۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85210790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعمیرات اساسی سکوهای فاز یک پارس جنوبی پایان یافت

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85210790
تعمیرات اساسی سکوهای فاز یک پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس عملیات تولید سکوی دریایی فاز یک پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی سالانه سکوهای تولیدی و فراورشی فاز یک پارس جنوبی با تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت نفت وگاز پارس با موفقیت پایان یافت.

به گزارش ایرنا بهمن طاهری‌پور روز شنبه با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به نیاز کشور به تولید حداکثری گاز در ماه‌های سرد، انجام تعمیرات اساسی سالانه، یکی از مهمترین فعالیت‌های کارکنان مدیریت تولید و عملیات به منظور تولید ایمن و پایدار گاز است.

وی یادآورشد: باتوجه به اهمیت این موضوع برای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تعمیرات اساسی امسال سکوهای گازی پارس جنوبی به طور مستقیم و روزانه توسط مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، معاون عملیات و پشتیبانی، مدیر تولید و عملیات و نماینده مدیرعامل در تعمیرات اساسی نظارت و رصد می‌شود.

رئیس عملیات تولید سکوی دریایی فاز یک پارس جنوبی گفت:تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ در سکوهای پارس جنوبی از میانه خردادماه آغاز شده افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده از سوی وزارت نفت، بازه زمانی تعمیرات اساسی سکوی فاز یک، از تاریخ ۲۲ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ تعیین و با تلاش‌های کارکنان و تیم‌های مختلف مشارکت کننده، سنگین‌ترین و بزرگترین فعالیت‌های تعمیراتی از لحاظ حجم کار در محدوده زمانی ۲۰ روزه، اجرایی شد.

وی شرایط نامساعد محیط، احتمال گرمازدگی و ایجاد خطرات جانی برای کارکنان را یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو عنوان کرد و افزود: با تمهیداتی که به لحاظ ایمنی اندیشیده شد، ضمن جلوگیری از گرمازدگی نفرات مستقر، برای انجام حدود یکهزارو ۶۲۸ دستورکار، بیش از ۳۰ هزار و ۳۴۰ نفر ساعت کار ایمن در شرایط میانگین دمای ۵۰ درجه و رطوبت بیش از ۸۰ درصد، ثبت شد.

طاهری پور گفت: با توجه به اینکه تعمیرات اساسی سالانه، در ۲ دسته دستورهای پیشگیرانه (PPM) و دستورهای تعمیراتی (DEF) براساس مشکلات شناسایی و اعلام شده انجام می‌شود، از یکهزارو ۶۲۸ مورد دستورکار، یکهزارو ۳۲۸ مورد مربوط به اقدام‌های پیشگیرانه و ۳۰۰ مورد نیز مربوط به دسته دوم بوده است.

وی با بیان اینکه در جریان تعمیرات اساسی سکوی فاز یک، حدود ۱۸۰ نفر در بخش‌های مختلف پشتیبانی، اداری و عملیاتی بر روی این سکو مستقر بوده‌اند، افزود: افزون بر کارکنان حوزه‌های مهندسی، بازرسی، خدمات و پشتیبانی، حراست، ایمنی، ابزار دقیق، مکانیک، بهداشت و درمان، کارگاه عملیات و واحد بازرسی که در اجرای این تعمیرات بر روی سکو مشارکت داشتند، یک تیم شامل واحدهای مهندسی، تدارکات و تامین کالا و پشتیبانی نیز در بخش خشکی در جریان انجام این تعمیرات همکاری داشتند.

رئیس عملیات تولید سکوی دریایی فاز یک پارس جنوبی اضافه کرد: در قالب اجرای یکی از مهمترین دستورکارهای تعمیراتی انجام شده بر روی سکوی فاز یک، و در یک عملیات پیچیده فنی و مهندسی، خط جوش لوله ۳۲ اینچ خروجی انتقال گاز این سکو، در یک برنامه فشرده، ترمیم شد و در مدار راه‌اندازی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha